Zaufanie do najnowszych informacji znajdowanych w internecie ma aż 53 proc. Polaków – wynika z najnowszego raportu o cyfrowych newsach „Digital News Raport", przygotowywanego co roku przez Reuters Institute for The Study of Journalism. To aż o 10 pkt proc. więcej, niż wynosi średnia dla świata.
Rekordzistami są pod tym względem Finowie, wśród których aż 62 proc. ma zaufanie do tego, co czyta, przeglądając najświeższe informacje w mediach.
Znajdujemy się jednak także w czołówce krajów, w których internauci celowo unikają przyswajania najnowszych informacji. Globalnie deklaruje to 29 proc. osób, w Polsce – aż 44 proc. i daje nam to czwarte miejsce w światowym zestawieniu.
– Około połowy przebadanych na świecie osób deklaruje, że unika newsów, bo źle wpływają na ich samopoczucie, a cztery na dziesięć nie ma zaufania do tego, czy są prawdziwe – podają autorzy raportu.
Co ciekawe i pocieszające dla wydawców, pomimo rosnącej w internecie liczby agregatorów treści na całym świecie największa grupa ich cyfrowych czytelników – 32 proc. – po najnowsze informacje zagląda na ich własne strony internetowe lub do ich aplikacji. Dopiero na drugim miejscu znajduje się wyszukiwanie informacji przez wyszukiwarki w sieci, z których korzysta w tym celu jedna czwarta użytkowników internetu. Jeszcze dalej znajdują się media społecznościowe, a dopiero na samym końcu agregatory treści, takie jak Google News czy duże portale horyzontalne, które w jednym miejscu gromadzą informacje zebrane z rozmaitych źródeł.