Reklama

Polsat zabiera Ligę Mistrzów nc+

Od sierpnia przyszłego roku do 2021 roku wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA będzie pokazywał Polsat.

Aktualizacja: 27.06.2017 14:45 Publikacja: 27.06.2017 14:02

Polsat zabiera Ligę Mistrzów nc+

Foto: AFP

- Grupa Polsat nabyła dla polskich kibiców wyłączne prawa do pokazywania LM i LE dla wszystkich kanałów dystrybucji – m.in. telewizji, internetu i urządzeń mobilnych. Wszystko to będzie można zobaczyć wyłącznie w kanałach Polsatu, a jedyna platforma cyfrowa, która będzie to pokazywała to Cyfrowy Polsat – podał Polsat.

Polsat miał już prawa do pokazywania rozgrywek Ligi Mistrzów w Polsce w latach 2001-2006 oraz 2009-2012, a także Ligi Europy w sezonach 2009-2012. Obecnie prawa zakupione na kolejne lata przez Polsat ma jeszcze konkurencyjna dla Cyfrowego Polsatu platforma nc+.

- Pomimo zaoferowania przez nas znaczących kwot i gwarancji szerokiej dostępności, prawa do transmisji rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA oraz Ligi Europy UEFA począwszy od sezonu 2018/2019 nie zostały przyznane platformie nc+ - podała ona w komunikacie, dodając, że według jej informacji, od sezonu 2018, wybrane transmisje środowych meczów Ligi Mistrzów UEFA powrócą do kanałów bezpłatnych i podobnie jak mecz finałowy będą dostępne również dla abonentów nc+.

- Podczas gdy wiadomo, że utrata praw nie jest dobrą wiadomością ani dla nas, ani dla naszych abonentów, to branża płatnej telewizji cały czas ewoluuje i takie sytuacje występują co kilka lat – przykładem mogą być niedawne zmiany dotyczące praw do transmisji Bundesligi na polskim rynku – napisano w oświadczeniu nc+.

Na przejęciu ekskluzywnych praw do transmisji zyska spółka Cyfrowy Polsat. – Wartość transakcji nie została ujawniona, jednak media spekulują, że kilka lat temu za te same prawa nc+ zapłaciła ok. 90 mln euro. Po uwzględnieniu inflacji i rosnącej popularności piłki nożnej można więc zakładać, że wartość rozrywek w latach 2018-2021 to 100-120 mln euro.

Reklama
Reklama

To kwota wyglądająca na wysoką, ale korzyści z takich ekskluzywnych treści w płatnej telewizji zrekompensują koszty. Na konkurencyjnym rynku płatnych telewizji i operatorów telekomunikacyjnych to takie treści zapewniają odróżnienie się, a treści sportowe są najbardziej ekskluzywne i najtrudniejsze do pozyskania - ocenił Konrad Księżopolski, dyrektor działu analiz giełdowych w Haitong Bank.

Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama