Reklama

Koronawirus. Czy noszenie dwóch masek zwiększa ochronę przed zakażeniem?

Eksperci ds. ochrony zdrowia w rozmowie z AP przyznają, że noszenie dwóch masek jednocześnie - chirurgicznej i materiałowej - może zapewnić ochronę podobną do tej jaką gwarantują maski przeciwpyłowe N95.

Aktualizacja: 02.02.2021 09:47 Publikacja: 02.02.2021 09:35

Koronawirus. Czy noszenie dwóch masek zwiększa ochronę przed zakażeniem?

Foto: AFP

arb

AP podkreśla, że amerykańskie Centra ds. Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) rekomendują noszenie masek materiałowych składających się z dwóch lub większej liczby warstw, które zasłaniają nos i usta. CDC podkreśla, że kluczowe jest to, by maska dokładnie przylegała do twarzy.

W większości przypadków - mówi dr David Hamer, specjalista ds. chorób zakaźnych z Uniwersytetu Bostońskiego - noszenie jednej maski wystarczy, jeśli jest ona dobrze dopasowana i nie jest luźna.

Jednak osoby, które są narażone na ostry przebieg COVID-19, mogą rozważyć noszenie dwóch masek jednocześnie w sytuacji, gdy np. przez dłuższy czas przebywają w otoczeniu innych osób - np. podczas lotu samolotem.

Dr Monica Gandhi, specjalistka ds. chorób zakaźnych z Uniwersytetu Kalifornijskiego sugeruje, że w takiej sytuacji można zakładać jednocześnie maseczkę materiałową i chirurgiczną (jednorazową).

Jej zdaniem taka kombinacja - niezależnie od tego, która maska jest na wierzchu - zapewnia ochronę podobną do tej gwarantowaną przez maskę przeciwpyłową N95.

Reklama
Reklama

Inną możliwością - jak mówi dr Gandhi - jest umieszczenie materiału spełniającego rolę filtra pomiędzy dwoma warstwami maski.

Leki i terapie
Seniorzy nadużywają leków za darmo. Poznaliśmy dane
Leki i terapie
Leczymy 300 tys. pacjentów za 11 mld złotych
Leki i terapie
Wiceprezeska Bayer: „Firmy nie mają elastyczności cenowej”
Leki i terapie
Jak zapewnić dostęp do leków i wyrobów medycznych?
Leki i terapie
Nowe pozycje na liście leków refundowanych. Aż 41 cząsteczko-wskazań
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama