W samym tylko czerwcu miał 114 milionów unikalnych użytkowników, tj. pojedynczych osób, które chociaż raz weszły na tę stronę. To 72 procent więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Serwis działa dopiero cztery lata. Umożliwia nawiązywanie znajomości oraz komunikację między internautami. Każdy użytkownik może stworzyć swój własny profil, w którym określa swoje zainteresowania, może prowadzić swój internetowy dziennik, umieszczać prywatne zdjęcia. Dwa lata temu serwis został kupiony przez medialnego potentata Ruperta Murdocha za 580 milionów dolarów. W zeszłym roku tygodnik „Time” nazwał serwis prawdziwą metropolią online. Na drugim miejscu pod względem liczby kont i unikalnych użytkowników plasuje się angielskojęzyczny Facebook. W październiku 2007 r. liczba zarejestrowanych kont przekraczała 42 mln. Na uwagę zasługuje ponadto koreański Cyworld z 20 milionami członków w samej Korei (40 proc. mieszkańców), 3 milionami z innych państw świata i 20 miliardami odsłon miesięcznie.

myspace.com

facebook.com

xanga.com

b.g.