Mimo tego i tak od razu widać, co się dzieje na filmie. Już sam tytuł Diesel XXX nawiązuje do niszowych produkcji porno. Pomimo że aby obejrzeć film w Youtube, trzeba się zalogować i potwierdzić datę urodzenia, firma osiągnęła efekt – jest omawiany i przesyłany. O emisji w telewizji może zapomnieć.
Diesel to od lat symbol mody młodzieżowej, choć jej ceny oscylują wysoko. Sprzedaje odzież, ma własne linie perfum i dodatków.
– Bycie innowacyjnym wiąże się z ryzykiem – mówił Renzo Rosso, twórca i właściciel Diesla w wywiadzie dla portalu designboom. Aluzje erotyczne Diesel wykorzystywał już wcześniej. Na jednym ze zdjęć reklamowych elegancka staruszka z zachwytem spoglądała na walory śpiącego modela w dżinsach.
23-letni Rosso zaczął jej budowanie w 1978 r., zapowiadając zarozumiale powstanie lidera na rynku. Stworzył markę z nowym spojrzeniem na modę – niedbałość, humorystyczne nadruki, nowe połączenia kolorów. Poprzecierane dżinsy kosztujące kilkaset dolarów poddawano procesom postarzania. Firma działa dziś w ponad 80 krajach, ma 5 tys. punktów sprzedaży. Renzo Rosso przejął nad nią kontrolę w 1985 r.
Film Diesla potwierdza prawdę o modzie. Dobrze się ją sprzedajez seksualnym kontekstem w reklamie.