Polski biznes coraz częściej odnosi sukcesy za granicą. Co ciekawe, sami Polacy często nie słyszeli nawet o firmach, które podbijają rynki lokalne. Obok stosunkowo znanych marek jak Inglot, wymienia się też m.in. producenta materacy Com.40, który w Stanach ma swoją fabrykę, oraz inne firmy, o których w Polsce nie zawsze jest głośno.
Szczególnie ciekawe są przypadki firm IT, które podbiły globalne rynki z produktem lub usługą, na którą w Polsce nie było zapotrzebowania, choćby dlatego że rynek jeszcze do niej nie dojrzał.
Dobrym przykładem jest LiveChat Software z Wrocławia. Założona w 2002 r. firma została w 2008 r. kupiona przez GG Network (właściciel komunikatora Gadu-Gadu), a w 2011 r. z powrotem wykupiona przez założycieli i menedżerów. Firma produkuje oprogramowanie typu live chat, które umożliwia przedsiębiorstwom komunikację (czat) z klientami, którzy odwiedzają ich strony internetowe.
czy w Wielkiej Brytanii jest to już obecnie oprogramowanie „must have", przynajmniej dla tych firm, które chcą lub muszą aktywnie komunikować się ze swoimi klientami w internecie. W Polsce czat pojawia się coraz częściej (produkt LiveChat Software jest obecnie wykorzystywany m.in. przez Orange lub Play), ale do tej popularności jaką ma na Zachodzie jeszcze mu daleko. Nic dziwnego, bo przecież polski rynek e-commerce jest również daleko w tyle za amerykańskim czy brytyjskim.