Generacje w sieci: jak kupują Polacy?

Zakupy online to mocny konkuret ich offline’owego odpowiednika. Dostępne i intuicyjne - stały się niekwestionowaną codziennością użytkowników sieci. Choć o userach mówimy z zasady, jak o podmiocie zbiorowym, to nie należy zapominać, że wirtualni konsumenci dzielą się na szereg zróżnicowanych grup, które w różnoraki sposób wchodzą w interakcje z markami. Wraz z Grupą Domodi wzięliśmy pod lupę generacje: Baby Boomers, Pokolenie X oraz Pokolenie Z i zadaliśmy sobie pytanie w jaki sposób podejmują oni decyzje zakupowe?

Publikacja: 18.03.2019 10:24

Generacje w sieci: jak kupują Polacy?

Tożsame preferencje zakupowe

Jak Polacy robią zakupy internetowe? Ten aspekt analizowany jest przez wiele pryzmatów. Zbadaliśmy dwie skrajne grupy użytkowników: młode pokolenie Z, które dopiero wchodzi w wiek zakupowy oraz Pokolenie X i Baby Boomers, czyli osoby 44+. Dane z serwisów fashion należących do Grupy Domodi: Domodi.pl i Allani.pl, pozwoliły zaobserwować ciekawą tendencję. Kategorie produktów kupowanych przez poszczególne grupy są praktycznie identyczne. Widoczne różnice pojawiają się natomiast na poziomie: wykorzystywanych urządzeń, źródła reklam i pochodzenia ruchu oraz częstotliwości zakupów.

Pozostało 86% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Kultura
Laury dla laureatek Nobla
Kultura
Nie żyje Stanisław Tym, świat bez niego będzie smutniejszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Żegnają Stanisława Tyma. "Najlepszy prezes naszego klubu"