Znaczenie wizerunku w biznesie
Aby uświadomić sobie znaczenie wizerunku w biznesie, warto przypomnieć słynną debatę przedwyborczą z 1960 roku pomiędzy Johnem Kennedym a Richardem Nixonem. Osoby, które śledziły ją za pośrednictwem radioodbiorników uznały, że wygrał ją Nixon, natomiast widzowie telewizyjni jednoznacznie wskazywali, że silniejszy i bardziej profesjonalny jest Kennedy. Dlaczego? Ponieważ wizerunek i mowa ciała Johna Kennedy'ego wskazywała na kompetencję i profesjonalizm, a dbałość o wygląd pozwoliły mu uniknąć pocenia się pod wpływem gorących lamp studyjnych, co mogłoby być odebrane jako objaw stresu.
Dlatego we współczesnym biznesie wizerunek odgrywa istotną rolę. W imię zasady „jak cię widzą, tak cię piszą", należy postawić na wygląd, który już od pierwszych chwil ukaże nas jako osobę godną zaufania, fachową, kompetentną, a także wiarygodną, solidną i odpowiedzialną, stanowiącą dla podwładnych godny autorytet. Swoim wizerunkiem wskazujemy nie tylko na nasz stosunek do siebie, ale także do innych.
Kobieta w biznesie