Wczoraj, razem z Anną Klimas z Ikei i Czesławem Grzesiakiem z Tesco, odebrała w naszej redakcji nagrodę w konkursie „Mama w pracy” zorganizowanym przez „Rz”, Fundację Świętego Mikołaja i MillwardBrown SMG/KRC. Każdy z laureatów otrzymał akwarelę Franciszka Maśluszczaka.
– Nagroda łamie pewien stereotyp. Okazuje się, że duża sieć handlowa może być wzorem do naśladowania, jeśli chodzi o przestrzeganie praw pracowniczych – mówi Przemysław Skory, rzecznik sieci Tesco. Aleksandra Sikora, rzecznik Ikei, podkreśla, że równowaga między życiem rodzinnym a zawodowym jest bardzo ważna. – Ludzie szczęśliwi w życiu osobistym to także lepsi pracownicy.
Konkurs „Mama w pracy” zorganizowaliśmy po raz pierwszy. To część akcji informacyjnej pod tą samą nazwą. Przez kilka miesięcy pytaliśmy młode kobiety, co powstrzymuje je przed urodzeniem dziecka. Wiele z nich wymieniało obawę przed kłopotami w firmie. Okazało się również, że dla kobiet ważniejsza niż wysokość zarobków jest taka organizacja pracy zawodowej, która pozwala na życie rodzinne. W praktyce znaczy to, że chcą mieć szansę ustalenia takich godzin pracy, które umożliwią im zajmowanie się dzieckiem.