Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 23.10.2015 06:34 Publikacja: 22.10.2015 18:39
Foto: Flickr
Rok 2015 jest w Polsce czasem najważniejszych wyborów powszechnych. Przy okazji zarówno wyborów prezydenckich w maju tego roku, jak i parlamentarnych, które odbędą się już w tę niedzielę, widać, że media społecznościowe odgrywają jedną z kluczowych ról w dialogu między wyborcami a politykami. Debata publiczna w dużej mierze przeniosła się tam, gdzie ludzie spędzają coraz więcej czasu, znajdują inspirację oraz obserwują ważne dla nich osoby i sprawy. W świecie cyfrowym — na platformach internetowych i w mediach społecznościowych — politycy rozpoczynają swoje inicjatywy, a wyborcy natychmiast na nie reagują, zadają pytania oraz decydują, na kogo głosować, w oparciu o dyskusje ze znajomymi, rodziną i kandydatami. Tutaj także Polacy będą mogli wyrazić swój szacunek dla posiadanego obywatelskiego prawa do głosowania — Facebook udostępni na czas niedzielnych wyborów parlamentarnych w Polsce przycisk „Jestem wyborcą”, który sprawdził się podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego. Wpis konkretnej osoby na Facebooku informujący, że wzięła ona udział w wyborach, może zachęcić i zmotywować innych, szczególnie tych głosujących po raz pierwszy, do wyjścia z domu i zagłosowania na wybranych kandydatów.
Politycy w Polsce nauczyli się znacznie lepiej wykorzystywać możliwości, jakie oferują im media społecznościowe. Facebook w Polsce ma ponad 13 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i stał się istotnym elementem ich codziennego życia — tu mogą się spotykać i prowadzić dyskusje. Podczas tej kampanii pięciu kandydatów z różnych partii zostało zaproszonych przez Rzeczpospolitą na sesje pytań i odpowiedzi na żywo na jej stronie na Facebooku. Po raz pierwszy w historii gazeta zorganizowała taką sesję na swojej stronie na portalu i zamieściła z niej relację w formie wywiadu w drukowanej wersji tytułu, co pokazuje, jak doskonale dopełniają się te dwa ważne media. Dyskusje były ożywione, a politycy mogli zaprezentować swoje opinie na tematy szczególnie istotne dla uczestników. Ponadto przez 7 tygodni Polsat News organizował na swojej stronie na Facebooku serię 7 sesji pytań i odpowiedzi z kandydatami, podczas których użytkownicy Facebooka mogli zadawać pytania na żywo. Dzięki takim inicjatywom Polsat, Rzeczpospolita i Facebook mogły w pełni wykorzystać swoje platformy dla dobra polskiej demokracji i polskich obywateli.
Debata publiczna prowadzona z zachowaniem wzajemnego poszanowania i oparta na merytorycznych argumentach jest niezwykle istotnym elementem demokracji, który angażuje coraz większą część polskich obywateli dzięki ciągle rozwijającym się kanałom komunikacji, w tym mediom społecznościowym.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
W sektorze przedsiębiorstw we wrześniu 2025 r. zatrudnionych było 1114,3 tys. osób (w przeliczeniu na etaty) i b...
Przejście przez bramki bezpieczeństwa bez wyciągania sprzętu elektronicznego i płynów – takie rozwiązanie ma zos...
Jeżeli mamy się czymś chwalić po 35 latach transformacji ustrojowej, to na pewno nie dbałością o rozwój praw zbi...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Nowe połączenie autobusowe z Warszawy Zachodniej do Królewca ruszy 2 listopada. Przewoźnicy: zarejestrowany w Po...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas