Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 23.10.2015 06:34 Publikacja: 22.10.2015 18:39
Foto: Flickr
Rok 2015 jest w Polsce czasem najważniejszych wyborów powszechnych. Przy okazji zarówno wyborów prezydenckich w maju tego roku, jak i parlamentarnych, które odbędą się już w tę niedzielę, widać, że media społecznościowe odgrywają jedną z kluczowych ról w dialogu między wyborcami a politykami. Debata publiczna w dużej mierze przeniosła się tam, gdzie ludzie spędzają coraz więcej czasu, znajdują inspirację oraz obserwują ważne dla nich osoby i sprawy. W świecie cyfrowym — na platformach internetowych i w mediach społecznościowych — politycy rozpoczynają swoje inicjatywy, a wyborcy natychmiast na nie reagują, zadają pytania oraz decydują, na kogo głosować, w oparciu o dyskusje ze znajomymi, rodziną i kandydatami. Tutaj także Polacy będą mogli wyrazić swój szacunek dla posiadanego obywatelskiego prawa do głosowania — Facebook udostępni na czas niedzielnych wyborów parlamentarnych w Polsce przycisk „Jestem wyborcą”, który sprawdził się podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego. Wpis konkretnej osoby na Facebooku informujący, że wzięła ona udział w wyborach, może zachęcić i zmotywować innych, szczególnie tych głosujących po raz pierwszy, do wyjścia z domu i zagłosowania na wybranych kandydatów.
Politycy w Polsce nauczyli się znacznie lepiej wykorzystywać możliwości, jakie oferują im media społecznościowe. Facebook w Polsce ma ponad 13 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i stał się istotnym elementem ich codziennego życia — tu mogą się spotykać i prowadzić dyskusje. Podczas tej kampanii pięciu kandydatów z różnych partii zostało zaproszonych przez Rzeczpospolitą na sesje pytań i odpowiedzi na żywo na jej stronie na Facebooku. Po raz pierwszy w historii gazeta zorganizowała taką sesję na swojej stronie na portalu i zamieściła z niej relację w formie wywiadu w drukowanej wersji tytułu, co pokazuje, jak doskonale dopełniają się te dwa ważne media. Dyskusje były ożywione, a politycy mogli zaprezentować swoje opinie na tematy szczególnie istotne dla uczestników. Ponadto przez 7 tygodni Polsat News organizował na swojej stronie na Facebooku serię 7 sesji pytań i odpowiedzi z kandydatami, podczas których użytkownicy Facebooka mogli zadawać pytania na żywo. Dzięki takim inicjatywom Polsat, Rzeczpospolita i Facebook mogły w pełni wykorzystać swoje platformy dla dobra polskiej demokracji i polskich obywateli.
Debata publiczna prowadzona z zachowaniem wzajemnego poszanowania i oparta na merytorycznych argumentach jest niezwykle istotnym elementem demokracji, który angażuje coraz większą część polskich obywateli dzięki ciągle rozwijającym się kanałom komunikacji, w tym mediom społecznościowym.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Zamiast zakazu nocnej sprzedaży alkoholu w Warszawie zapowiedziano po powtórnych konsultacjach pilotaż w dwóch d...
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wiśnicki, reprezentujący w zarządzie miasta Polskę 2050, podał się do dymisji. Swoj...
W cieniu dyskusji o nocnej prohibicji pozostaje temat sprzedaży alkoholu nieletnim. Niepokojące statystyki z aud...
Szymon Hołownia odda jednak fotel marszałka Sejmu Włodzimierzowi Czarzastemu. To wcale nie było pewne, bo nie ud...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas