– Budowa drogi S6 ma zapewnione finansowanie – potwierdza „Rz" Elżbieta Kil, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
We wrześniu 2015 roku rząd Ewy Kopacz przyjął Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014–2023, który zakłada budowę blisko 3,9 tys. km nowych tras i 57 obwodnic. W grudniu 2015 roku nowy minister Andrzej Adamczyk zapowiedział jednak korektę programu. Powód – finanse. Według resortu w programie limit wydatków określono na 107 mld zł, a tymczasem zgodnie z wyliczeniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jego realizacja pochłonie znacznie więcej, bo aż blisko 200 mld zł.
– Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa będzie dążyło do wywiązania się z zapisów programu, szukając odpowiednich rozwiązań przede wszystkim po stronie finansowej. Nie jest intencją MIB ograniczanie zakresu rzeczowego programu – mówi Kil. Resort podkreśla, że droga S6 nie jest zagrożona, gdyż wszystkie odcinki od Goleniowa do Gdańska zostały już skierowane do realizacji i są albo w fazie projektowania i budowy, albo rozstrzygania przetargów.
– Obecny rząd nie rozważa unieważnienia ogłoszonych przetargów – wyjaśnia Elżbieta Kil.
Szczecin–Koszalin w 2019 roku