Reklamodawca odpowiada za wybór treści i formy reklamy

Na reklamodawcach spoczywa szczególna odpowiedzialność za staranny, niegodzący w powszechne odczucie dobrych obyczajów, wybór treści i formy reklamy.

Aktualizacja: 03.01.2016 15:13 Publikacja: 03.01.2016 12:10

Reklamodawca odpowiada za wybór treści i formy reklamy

Foto: www.sxc.hu

Tak uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale z dnia 27 października 2015 r.

Przedmiotem skargi była reklama zewnętrzna tablic budowlanych i tablic BHP firmy Mój DoM Bis, przedstawiająca nagą kobietę, która zasłania intymne miejsca tablicami budowlanymi z jednoznacznie kojarzącymi się napisami. Publicznie udostępniona na samochodzie służbowym firmy narażała dzieci, młodzież oraz dorosłych na seksistowskie wykorzystanie wizerunku kobiety.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne