Reklamodawca odpowiada za wybór treści i formy reklamy

Na reklamodawcach spoczywa szczególna odpowiedzialność za staranny, niegodzący w powszechne odczucie dobrych obyczajów, wybór treści i formy reklamy.

Aktualizacja: 03.01.2016 15:13 Publikacja: 03.01.2016 12:10

Reklamodawca odpowiada za wybór treści i formy reklamy

Foto: www.sxc.hu

Tak uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale z dnia 27 października 2015 r.

Przedmiotem skargi była reklama zewnętrzna tablic budowlanych i tablic BHP firmy Mój DoM Bis, przedstawiająca nagą kobietę, która zasłania intymne miejsca tablicami budowlanymi z jednoznacznie kojarzącymi się napisami. Publicznie udostępniona na samochodzie służbowym firmy narażała dzieci, młodzież oraz dorosłych na seksistowskie wykorzystanie wizerunku kobiety.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Prawo karne
Mateusz Morawiecki straci immunitet? Jest wniosek prokuratury
Administracja rządowa
Losy budżetu w rękach prezydenta. Co z wynagrodzeniami dla urzędników i nauczycieli?
Prawo drogowe
Przekroczenie prędkości zaboli nie tylko w mieście. Projekt wreszcie gotowy
Praca, Emerytury i renty
Waloryzacja emerytur 2025. Jedna grupa seniorów dostanie wyższe przelewy już w lutym
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Praca, Emerytury i renty
Nowe wnioski o 800 plus w 2025 r. Zbliża się ważny termin dla rodziców
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego