Reklama

#RZECZoPRAWIE: Słupek: prawa pasażera linii lotniczych

- W przypadku odwołanego lotu pasażerowie mają prawo zwrotu kosztu biletu - mówiła Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w czwartkowym programie #RZECZoPRAWIE.

Publikacja: 21.09.2017 13:43

#RZECZoPRAWIE: Słupek: prawa pasażera linii lotniczych

Foto: Fotolia

- Ponadto linie lotnicze muszą zaproponować najwcześniejszy lot albo inny, w dogodnym terminie dla pasażera – dodała.

Na 2 tygodnie przed planowanym lotem należy się również odszkodowanie.

 

- Obecnie jest to kwota od 250-600 euro i zależy od długości pokonywanej trasy – powiedziała ekspertka.

 

Reklama
Reklama

Pierwszym krokiem jest reklamacja u przewoźnika, który ma 30 dni na odpowiedź.

- Jeśli reklamacja nie została uwzględniona można zwrócić się o pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Kolejną drogą jest Urząd Lotnictwa Cywilnego – mówiła Słupek.

Siła wyższa jest okolicznością, na która często powołują się linie lotnicze, by zrzec się odpowiedzialności odszkodowawczej.

- Należy podkreślić, że taką zdarzeniem nie jest awaria techniczna samolotu – dodała.

Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Prawo drogowe
Koniec mandatów za zieloną strzałkę? Ministerstwo szykuje rewolucyjne zmiany
Sądy i trybunały
Fundacja Helsińska nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Nieruchomości
Nadchodzi rewolucja w spółdzielniach mieszkaniowych. Jest projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w Polsce
Twoje dziecko jest ofiarą hejtu? Sprawdź, jakie kroki prawne możesz podjąć
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama