Vistula łączy się z Bytomiem. Powstanie "dom marek"

Akcjonariusze spółek Vistula i Bytom zgodzili się na ich połączenie. Vistula Group zmieni nazwę na VRG (Vistula Retail Group).

Aktualizacja: 02.11.2018 14:05 Publikacja: 02.11.2018 07:34

Vistula łączy się z Bytomiem. Powstanie "dom marek"

Foto: Fotorzepa, Marcin Lobaczewski ml Marcin Lobaczewski

W wyniku połączenia ma powstać firma z przychodami przekraczającymi 1 mld zł. Połączenie spółek odbędzie się poprzez przeniesienie majątku Bytomia na Vistula Group w zamian za akcje Vistuli. Vistula będzie właścicielem 100 proc. akcji Bytomia.

Zgodę na fuzję wydał 17 sierpnia 2018 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Połączenie Vistuli i Bytomia zwiększyć przychody i poprawić marżę brutto. Efekt synergii obu spółek powinien być widoczny w wynikach finansowych za 2020 rok.

Nowa spółka chce być trzecią siłą na rynku modowym w Polsce, po LPP i CCC.

Po fuzji ma jednak zostać zachowana odrębność i tożsamość marek Vistula i Bytom.

VRG, który ma być właścicielem takich marek Vistula, Wólczanka, Deni Cler, W.Kruk i Bytom - nie wyklucza dalszych akwizycji. Strategia Vistula Group zakłada budowę tzw. „domu marek", czyli przyłączanie do portfolio marek zarządzanych przez spółkę nowych brandów na rynku krajowym i zagranicznym - informuje portal dlahandlu.pl.

W wyniku połączenia ma powstać firma z przychodami przekraczającymi 1 mld zł. Połączenie spółek odbędzie się poprzez przeniesienie majątku Bytomia na Vistula Group w zamian za akcje Vistuli. Vistula będzie właścicielem 100 proc. akcji Bytomia.

Zgodę na fuzję wydał 17 sierpnia 2018 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił