Vistula łączy się z Bytomiem. Powstanie "dom marek"

Akcjonariusze spółek Vistula i Bytom zgodzili się na ich połączenie. Vistula Group zmieni nazwę na VRG (Vistula Retail Group).

Aktualizacja: 02.11.2018 14:05 Publikacja: 02.11.2018 07:34

Vistula łączy się z Bytomiem. Powstanie "dom marek"

Foto: Fotorzepa, Marcin Lobaczewski ml Marcin Lobaczewski

ula

W wyniku połączenia ma powstać firma z przychodami przekraczającymi 1 mld zł. Połączenie spółek odbędzie się poprzez przeniesienie majątku Bytomia na Vistula Group w zamian za akcje Vistuli. Vistula będzie właścicielem 100 proc. akcji Bytomia.

Zgodę na fuzję wydał 17 sierpnia 2018 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Połączenie Vistuli i Bytomia zwiększyć przychody i poprawić marżę brutto. Efekt synergii obu spółek powinien być widoczny w wynikach finansowych za 2020 rok.

Nowa spółka chce być trzecią siłą na rynku modowym w Polsce, po LPP i CCC.

Po fuzji ma jednak zostać zachowana odrębność i tożsamość marek Vistula i Bytom.

VRG, który ma być właścicielem takich marek Vistula, Wólczanka, Deni Cler, W.Kruk i Bytom - nie wyklucza dalszych akwizycji. Strategia Vistula Group zakłada budowę tzw. „domu marek", czyli przyłączanie do portfolio marek zarządzanych przez spółkę nowych brandów na rynku krajowym i zagranicznym - informuje portal dlahandlu.pl.

Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem