Z badania TNS dla serwisu eBay wynika, że 7 milionów Polaków chce szukać specjalnych okazji i wyjątkowych artykułów podczas akcji promocyjnych w czarny Piątek, czyli 23 listopada. Z badania wynika również, że już 87 proc. badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday (+12% r/r).
Łączna suma wydatków konsumentów z tej okazji przekroczy 2,3 mld zł. Średnio wydamy po 340 zł, z czego większe wydatki deklarują mężczyźni (408 zł) niż kobiety (271 zł). Według badania TNS, najchętniej kupowanymi produktami podczas Black Friday i Cyber Monday są odzież, buty i inne akcesoria (57 proc.), elektronika (43 proc.), a także artykuły dla domu i ogrodu (13 proc.). Jak pokazują wewnętrzne dane eBay, w ubiegłym roku podczas listopadowych wyprzedaży, sprzedaż artykułów tych kategorii wzrosła aż o 100 proc. w stosunku do standardowej dziennej sprzedaży. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie internautów, platforma przygotowała specjalną ofertę „Okazji” z darmową wysyłką bez konieczności wykupowania abonamentu.