Polacy ruszyli znów po kosmetyki. Widać efekt szminki

Stopniowe luzowanie wymuszonych przez pandemię obostrzeń i powroty do pracy w biurach odmroziły w maju rynek kosmetyków do makijażu.

Aktualizacja: 01.06.2020 14:40 Publikacja: 01.06.2020 12:19

Polacy ruszyli znów po kosmetyki. Widać efekt szminki

Foto: Adobe Stock

Prawie trzykrotnie (o 169 proc.) wzrosła w przedostatnim tygodniu maja sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy w porównaniu z tym samym okresem minionego roku. Niewiele mniej, bo o 160 proc. w skali roku zwiększyły się nasze zakupy kosmetyków do makijażu oczu, a prawie dwukrotnie więcej szminki - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. O ile sprzedaż kosmetyków do makijażu oczu, których nie zasłaniały maseczki, rosła już na początku maja, gdy częściej mogliśmy wychodzić z domu, to wzrost popytu na szminki jest nowym zjawiskiem w czasie pandemii.

Jak twierdzi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce, zdejmowanie obostrzeń i maseczek zdecydowanie sprzyja sprzedaży kosmetyków - w przedostatnim tygodniu maja, po raz pierwszy od dawna, zwiększyła się też wartość zakupów szminek (o 95 proc. w skali roku).

Czytaj także: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc. 

- Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży całego koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki - ocenia Ewa Rybołowicz.

Majowym zakupom kosmetyków sprzyjał też Dzień Matki i sezon komunii, choć te dotknęły mocno obostrzenia związane z pandemią.

Prawie trzykrotnie (o 169 proc.) wzrosła w przedostatnim tygodniu maja sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy w porównaniu z tym samym okresem minionego roku. Niewiele mniej, bo o 160 proc. w skali roku zwiększyły się nasze zakupy kosmetyków do makijażu oczu, a prawie dwukrotnie więcej szminki - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. O ile sprzedaż kosmetyków do makijażu oczu, których nie zasłaniały maseczki, rosła już na początku maja, gdy częściej mogliśmy wychodzić z domu, to wzrost popytu na szminki jest nowym zjawiskiem w czasie pandemii.

Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy