Reklama

UOKiK kontroluje sieci handlowe. Podejrzany system rabatów

UOKiK sprawdza, czy sklepy przez system rabatów nie wykorzystują swojej przewagi nad dostawcami.

Aktualizacja: 07.09.2020 10:57 Publikacja: 07.09.2020 09:50

UOKiK

UOKiK

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Handel ma znowu pod górę z urzędnikami, choć sektorowi nie brakuje wyzwań związanych z pandemią i dodatkowymi środkami bezpieczeństwa w sklepach.

UOKiK wszczął właśnie kolejne postępowanie wyjaśniające, w którym teraz sprawdza, czy sieci poprzez stosowane rabaty nie wykorzystują przewagi kontraktowej wobec małych i średnich przedsiębiorców, dostarczających produkty do ich sklepów. Chodzi o system rabatów retrospektywnych, przyznawanych za dokonane zakupy i danego producenta. UOKiK uważa, że w niektórych sytuacjach dostawca przystępujący do wykonania umowy nie jest w stanie określić, w jakiej wysokości będzie musiał go przyznać sieci handlowej i na podstawie jakich kryteriów. Tego typu działania mogą być uznane przez prezesa UOKiK jako niedozwolone działanie silniejszej strony umowy, stanowiące nieuczciwe wykorzystanie przewagi kontraktowej. Pierwsze zarzuty Prezes Urzędu postawił w ubiegłym roku spółce Jeronimo Martins Polska, operatorowi sieci Biedronka.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama