Reklama

Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki

Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.

Publikacja: 11.02.2025 15:54

Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki

Foto: Adobe Stock

Zdanych serwisu Vinted wynika, że w 2024 r. była to czołówka najchętniej wybieranych marek w Polsce. Jeśli chodzi o wszystkie rynki, na jakich działa serwis, zestaw najpopularniejszych marek jest podobny - to również Gucci i Louis Vuitton, a czołówkę uzupełnia Prada.

Louis Vuitton z drugiej ręki

Według najnowszego raportu Vinted torebki Louis Vuitton, jednej z najpopularniejszych marek luksusowych w Polsce, były najczęściej wystawianymi przedmiotami luksusowymi przez dwa lata z rzędu. W przypadku towarów luksusowych na świecie najczęściej wyszukiwane były szpilki Christian Louboutin, a w Polsce zegarek Gucci. Vinted podaje, że Polska i Wielka Brytania to kraje, w których odnotowano najwięcej nowych ofert ceny na przedmioty luksusowe.

Jak zauważa firma około 3,8 miliona użytkowników Vinted kupuje wyłącznie czarne rzeczy. Zaś Tommy Hilfiger, Ralph Lauren i adidas to marki z największą liczbą wielbicieli.

Luksus rośnie w second handzie

Ubiegłoroczne badania serwisu wskazały, że 64 proc. polskich respondentów kupuje luksusowe rzeczy z drugiego obiegu w sieci. Jakość jest kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe luksusowych rzeczy z drugiej ręki, zaraz po cenie i stylu, a osoby o zasobniejszym portfelu stawiają na pierwszym miejscu styl i widoczne logo.

Polacy luksus identyfikują bardziej ze znaną marką niż wysoką ceną, a wraz ze wzrostem dochodów coraz częściej zaczynają poszukiwać konkretnych rzeczy o wartości ponad 500 euro. Dla 54 proc. motywacją są kwestie finansowe, lecz nie tylko. Niemal 16 proc. taki zakup postrzega jako dobrą inwestycję. Najczęściej poszukujemy ubrań z wyższej półki, choć mężczyźni sięgają również po zegarki, a kobiety po biżuterię i torebki. Za najdroższe rzeczy z drugiego obiegu, zakupione na przestrzeni ostatniego roku, respondenci z Polski płacili od 500 - 1 tys. euro.

Reklama
Reklama

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark wskazują, że ponad 71 proc. Polaków sięgając po rzeczy luksusowe kieruje się aktualnymi trendami modowymi, a ponad 16 proc. czerpie inspirację od influencerów. Respondenci wskazują przede wszystkim na wyższą jakość. Sięgając po rzeczy luksusowe z drugiej ręki chcemy przede wszystkim zaoszczędzić, co wymienia 54 proc., z kolei 37 proc. chce upolować dobrą okazję. Co czwarty sięga po rzeczy używane, jako lepszy wybór dla klimatu.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama