Sieci poinformowały o nawiązaniu współpracy partnerskiej, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku. Podpisano list intencyjny, w którym Auchan i Intermarche uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Firmy również złożyły 24 maja br. dwa wnioski do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.
Od kilku miesięcy Polacy mogą obserwować walkę czołowych sieci na nieznaną wcześniej skalę. Choć można uznać, że w starciach Lidla i Biedronki wiele jest marketingu, a nie realnego cięcia cen, bo tak skonstruowany jest rynek handlowy: obniżka ceny na jeden produkt, by zarobić na wszystkich pozostałych, które przy okazji kupi konsument. Niemniej nie da się ukryć, że Lidl i Biedronka narzuciły ton rozmowom o zakupach w kraju, wiec pozostałe sieci handlowe chcą czy nie chcą, muszą w jakiś sposób odpowiedzieć.