Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 22:51 Publikacja: 28.05.2024 12:12
Foto: Adobe Stock
Sieci poinformowały o nawiązaniu współpracy partnerskiej, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku. Podpisano list intencyjny, w którym Auchan i Intermarche uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Firmy również złożyły 24 maja br. dwa wnioski do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.
Od kilku miesięcy Polacy mogą obserwować walkę czołowych sieci na nieznaną wcześniej skalę. Choć można uznać, że w starciach Lidla i Biedronki wiele jest marketingu, a nie realnego cięcia cen, bo tak skonstruowany jest rynek handlowy: obniżka ceny na jeden produkt, by zarobić na wszystkich pozostałych, które przy okazji kupi konsument. Niemniej nie da się ukryć, że Lidl i Biedronka narzuciły ton rozmowom o zakupach w kraju, wiec pozostałe sieci handlowe chcą czy nie chcą, muszą w jakiś sposób odpowiedzieć.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Amerykański prezydent grozi Japonii cłami dochodzącymi nawet do 35 proc. Analitycy twierdzą, że nie należy tych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas