Mają dość Biedronki i Lidla. Sojusz handlowy dużych sieci

Wojna cenowa na polskim rynku zmienia strategie sieci. Auchan i Intermarché chcą zawszeć sojusz zakupowy, by dzięki temu skuteczniej walczyć o klientów.

Publikacja: 28.05.2024 12:12

Mają dość Biedronki i Lidla. Sojusz handlowy dużych sieci

Foto: Adobe Stock

Sieci poinformowały o nawiązaniu współpracy partnerskiej, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku. Podpisano list intencyjny, w którym Auchan i Intermarche uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Firmy również złożyły 24 maja br. dwa wnioski do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.

Od kilku miesięcy Polacy mogą obserwować walkę czołowych sieci na nieznaną wcześniej skalę. Choć można uznać, że w starciach Lidla i Biedronki wiele jest marketingu, a nie realnego cięcia cen, bo tak skonstruowany jest rynek handlowy: obniżka ceny na jeden produkt, by zarobić na wszystkich pozostałych, które przy okazji kupi konsument. Niemniej nie da się ukryć, że Lidl i Biedronka narzuciły ton rozmowom o zakupach w kraju, wiec pozostałe sieci handlowe chcą czy nie chcą, muszą w jakiś sposób odpowiedzieć.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł