Reklama

Marki własne produktów chemicznych rosną najmocniej

Ich sprzedaż rośnie, najmocniej w przypadku produktów chemicznych.

Aktualizacja: 03.02.2016 06:06 Publikacja: 02.02.2016 20:00

Marki własne sieci handlowych systematycznie pobijają rynek, ponieważ przy jakości porównywalnej do markowych odpowiedników ich ceny są niższe. Mimo to sieci mają na nich wyższe marże, ponieważ sprzedaży takich wyrobów nie obciążają np. koszty marketingu.

Jak wynika z danych Nielsena w 2015 r., wartościowo sprzedaż marek własnych sieci wzrosła o 3,4 proc. w koszyku spożywczym i o 10,4 proc. w chemicznym. Biorąc pod uwagę, że cały rynek wciąż w zasadzie nie zmienia wartości, są to świetne wyniki. – Powodem wzrostu były rosnące udziały dyskontów w handlu. Ze względu na to, że aż 75 proc. wartości sprzedaży produktów marek własnych sieci generowane jest w dyskontach, kanał ten umacniając swoją pozycję na rynku przyczynia się do wzrostu marek własnych na poziomie kraju – mówi Olga Wieczorek, konsultant ds. współpracy z sieciami handlowymi w firmie Nielsen.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama