Reklama

Marki własne produktów chemicznych rosną najmocniej

Ich sprzedaż rośnie, najmocniej w przypadku produktów chemicznych.

Aktualizacja: 03.02.2016 06:06 Publikacja: 02.02.2016 20:00

Europejczycy coraz chętniej wybierają produkty w niższych cenach

Foto: Rzeczpospolita

Marki własne sieci handlowych systematycznie pobijają rynek, ponieważ przy jakości porównywalnej do markowych odpowiedników ich ceny są niższe. Mimo to sieci mają na nich wyższe marże, ponieważ sprzedaży takich wyrobów nie obciążają np. koszty marketingu.

Jak wynika z danych Nielsena w 2015 r., wartościowo sprzedaż marek własnych sieci wzrosła o 3,4 proc. w koszyku spożywczym i o 10,4 proc. w chemicznym. Biorąc pod uwagę, że cały rynek wciąż w zasadzie nie zmienia wartości, są to świetne wyniki. – Powodem wzrostu były rosnące udziały dyskontów w handlu. Ze względu na to, że aż 75 proc. wartości sprzedaży produktów marek własnych sieci generowane jest w dyskontach, kanał ten umacniając swoją pozycję na rynku przyczynia się do wzrostu marek własnych na poziomie kraju – mówi Olga Wieczorek, konsultant ds. współpracy z sieciami handlowymi w firmie Nielsen.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama