Nowe badanie: Coraz częściej Polacy chodzą na zakupy spożywcze

Statystyczny kupujący odwiedza sieci handlowe co dwa dni, a w tym roku wszystkie sektory notują ich więcej niż przed rokiem. Najwyższy wzrost widać w przypadku supermarketów i dyskontów.

Publikacja: 20.10.2023 14:09

Nowe badanie: Coraz częściej Polacy chodzą na zakupy spożywcze

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badania Proxi.cloud i UCE Research, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza, w trzech kwartałach 2023 r. ruch w badanych sieciach handlowych wzrósł o 3,6 proc. rdr. Największy wzrost dotyczy supermarketów, które zyskały aż 11,5 proc. Tradycyjnie najmocniejsze dyskonty też idą w gorę, ale o 10,3 proc. zaś hipermarkety o 1 proc. Sklepy osiedlowe, które i tak odwiedzamy najczęściej zyskały skromne 0,3 proc. Mają one jednak aż ponad 60 proc. udział w ruchu klientów, ponieważ odwiedzamy je często tylko po pojedyncze produkty. Dyskonty z największym udziałem wartościowym odpowiadają tylko za ok. 20 proc. ruchu

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?