Reklama

Inflacja doskwiera, więc Polacy w internecie szukają tańszych produktów

Choć w pierwszym półroczu zarówno sprzedaż, jak liczba transakcji w sklepach online w Polsce wzrosła, to średnia wartość transakcji spadła. I to mimo aż 13-proc. wzrostu cen.

Publikacja: 13.07.2023 15:57

Inflacja doskwiera, więc Polacy w internecie szukają tańszych produktów

Foto: Adobe Stock

Skutki spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych widać również w handlu internetowym, choć sektor - biorąc pod uwagę trudne realia - i tak radzi sobie dobrze. Z danych operatora płatniczego Tpay,, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza wynika, że w pierwszym półroczu współpracujące z nim sklepy zwiększyły sprzedaż o 15 proc. licząc rok do roku. Ogółem liczba transakcji wzrosła o 33 proc., ale średnia wartość koszyka zakupowego spadła a 13 proc.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama