Inflacja doskwiera, więc Polacy w internecie szukają tańszych produktów

Choć w pierwszym półroczu zarówno sprzedaż, jak liczba transakcji w sklepach online w Polsce wzrosła, to średnia wartość transakcji spadła. I to mimo aż 13-proc. wzrostu cen.

Publikacja: 13.07.2023 15:57

Inflacja doskwiera, więc Polacy w internecie szukają tańszych produktów

Foto: Adobe Stock

Skutki spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych widać również w handlu internetowym, choć sektor - biorąc pod uwagę trudne realia - i tak radzi sobie dobrze. Z danych operatora płatniczego Tpay,, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza wynika, że w pierwszym półroczu współpracujące z nim sklepy zwiększyły sprzedaż o 15 proc. licząc rok do roku. Ogółem liczba transakcji wzrosła o 33 proc., ale średnia wartość koszyka zakupowego spadła a 13 proc.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama