Coraz rozważniej robimy zakupy online

Już 40 proc. Polaków kupujących online to tzw. smart shopperzy. Porównują ceny, czekają na dogodny moment na zakup, szukają promocji. Ten trend przybiera na sile.

Publikacja: 01.06.2023 03:00

Coraz rozważniej robimy zakupy online

Foto: Adobe Stock

Polacy kupujący online coraz rozważniej podchodzą do zakupów – wynika z najnowszego raportu „Customer Journey 2023. Poszukiwanie i zakup produktów online”, przygotowanego przez agencję badawczą Minds & Roses przy współpracy z Allegro.

Już co trzecia osoba podczas zakupów w internecie poszukuje równowagi między odpowiednią jakością a atrakcyjną ceną, porównuje oferty w różnych miejscach i jest w stanie świadomie wybrać moment zakupu produktu. Między innymi takie działania wpisują się w koncepcję smart shoppingu. Są też odpowiedzią na wysoką inflację.

Pozostało 86% artykułu

Twoje źródło rzetelnych informacji w czasie wyborów.

Relacje na żywo, analizy, cotygodniowe sondaże oraz komentarze.

Dostęp do serwisu rp.pl, w tym artykuły z Rzeczpospolitej i Plus Minus.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Handel
Po zakupowe okazje do internetu. Zwyczaje zakupowe na trudne czasy
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Handel
Amazon szykuje sklepy odzieżowe bez kas
Handel
Polacy chcą w grudniu zakupów w niedzielę. Ekonomiści widzą pozytywy zakazu
Handel
Nie żyje Krzysztof Jakubowski. Był prezesem i współtwórcą Esotiq&Henderson
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Handel
Coraz lepsze nastroje Polaków. Wydatkowy szał zaczął się na dobre
Handel
Allegro ma już ponad 3 tysiące własnych automatów paczkowych