Tęczowe czekoladki, romantyczny hot dog. Walentynkowe promocje zaskakują

Z okazji Walentynek sieci handlowe mają dla swoich klientów propozycje od „romantycznego” hot doga, poprzez makaron w kształcie serca aż po możliwość przepłacenia za słodycze.

Publikacja: 11.02.2023 03:11

Stoiska z kwiatami przed Halą Mirowską w Warszawie w Walentynkowe święto zakochanych

Stoiska z kwiatami przed Halą Mirowską w Warszawie w Walentynkowe święto zakochanych

Foto: PAP/Albert Zawada

Walentynki, choć dość popularne i mocno promowane w popkulturze, wciąż są dla polskich sieci handlowych dość trudnym tematem. Walentynkowe promocje w dużych sieciach handlowych to zazwyczaj mieszanka ostrożnych słodyczy, kosmetyków (głównie dla kobiet, rzadziej dla mężczyzn) i czasem jakaś nietypowa propozycja lub wpadka.

Czytaj więcej

Walentynki pomagają firmom zwiększyć zyski

W tym roku nietypową propozycję dla klientów zdecydowała się mieć Żabka, która z okazji Walentynek zaproponowała specjalnego hot doga. Można zażartować, że to budżetowa propozycja kolacji we dwoje. Dostępny dla klientów korzystających z aplikacji za 4,99 hot dog o nazwie „lowelas” jest równocześnie żartem i poważną ofertą. Niemniej… romantyczny hot dog? Oby parówka była bez śladów czosnku…

Niektóre walentynkowe promocje w sieciach handlowych w sumie ciężko nazwać promocjami. Biedronka i Dino postanowiły zrobić specjalne promocje na bombonierki Raffaello w kształcie serc zawierające 140 g pralinek. Biedronka sprzedaje je po 19,99, Dino po 20,99. Zaraz obok obie sieci reklamują w gazetkach normalne opakowania tych samych słodyczy znacznie taniej i zawierające więcej pralinek niż opakowania w kształcie serca.

Czytaj więcej

Walentynki: Święto, które ożywia martwy sezon

Inne promocje wyglądają, jak robione trochę na siłę. Aldi zaproponowało, między innymi, specjalny makaron w kształcie serca w cenie 4,99 za 250 gramów. I w zasadzie ciężko ustalić, co było tu pomysłem – romantyczna pomidorowa? Żarty z Walentynek robią sobie za to klienci sieci, którzy przewieszają zawieszki informujące o walentynkowych promocjach umieszczając je np. przy zniczach.

Foto: Facebook/ MelaniaStrzałkowska

Foto: Facebook/ MelaniaStrzałkowska

Walentynkowe motywy lądują już jednak nawet na codziennych produktach. Lidl proponuje kojarzące się z Walentynkami pieczywo – chleb i bułki. Tu trzeba oddać niemieckiej sieci honor – ceny są w granicach zwyczajnych cen pieczywa w tej sieci. Oprócz tego, już bardziej walentynkowo sieć proponuje np. piżamy dla niej i dla niego (z łączącymi się motywami).

Drogą promocję zaoferowała sieć sklepów z drobiazgami Flying Tiger. Można zakupić romantyczny papier toaletowy z motywem serduszek za jedyne 12 zł rolka. Nawet przy obecnych cenach w drogeriach można kupić w tej cenie kilka rolek produktu. Tyle że bez serduszek.

Czytaj więcej

Walentynki - kolejne święto handlu

Na dość bezpośrednie podejście zdecydowała się za to sieć Auchan, która oferuje bombonierkę z sympatycznymi misiami na opakowaniu i dwuznacznym komunikatem „Oddaj misie”. Idąc podobnym tropem, ale mniej aluzyjnie, za to bardziej praktycznie sieć Polomarket na jednej stronie gazetki zaoferowała walentynkowe piwa i żele intymne.

Kontrowersje ma szanse wzbudzić sieć Dealz, która w ramach walentynkowej promocji zaoferowała czekoladki w tęczowych opakowaniach. Jeżeli zauważą to przeciwnicy Walentynek w Polsce (którzy najczęściej nie mają też pozytywnego podejścia do tęczowych motywów), to może się z tego zrobić mała afera w mediach społecznościowych.

Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?