Spadek obrotów Gino Rossi

Obuwniczo-odzieżowa grupa w ubiegłym miesiącu zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży detalicznej. Dotyczy to obu segmentów, ale większe tąpnięcie nastąpiło w odzieżowym.

Publikacja: 06.04.2016 11:27

Grupa Gino Rossi w marcu wypracowała 21,3 mln zł przychodów, czyli o 9,8 proc. mniej niż rok temu i to pomimo kilkuprocentowego wzrostu powierzchni handlowej, co wskazuje na wyraźny spadek sprzedaży porównywalnej. To znacznie gorszy wynik niż w poprzednich miesiącach, kiedy obroty wprawdzie w niskim jednocyfrowym tempie, ale rosły. W marcu obuwnicza spółka Gino Rossi zanotowała 7,2 proc. spadku przychodów, do 13,1 mln zł, zaś odzieżowa Simple Creative Products o 13,8 proc., do 8,2 mln zł.

- Ostatni miesiąc był dość wymagający dla sprzedaży spółek detalicznych. Ze względu na święta wielkanocne liczba dni handlowych w marcu, szczególnie tych weekendowych, była niższa niż rok temu. To przełożyło się na spadek liczby klientów odwiedzających centra handlowe i zaskutkowało niższym poziomem sprzedaży w marcu. Ponadto w minionym miesiącu nie sprzyjały też warunki atmosferyczne, ale kwiecień zaczął się pod tym względem znacznie lepiej i obserwujemy wzrost przychodów - tłumaczy Tomasz Malicki, prezes Grupy Gino Rossi.

Są też pozytywne informacje płynące z najnowszego raportu sprzedażowego - marzec był kolejnym miesiącem, w którym zrealizowana przez grupę marża brutto ze sprzedaży detalicznej jest wyższa w porównaniu z zeszłym rokiem. Łączna marża brutto wzrosła o 2,8 pkt, do 56,2 proc. Wyższy wzrost marży zanotował segment obuwniczy (o 3,9 pkt), do 51,2 proc., ale poprawił się też odzieżowy (o 2,1 pkt), do 60 proc.

- Można powiedzieć, że idziemy pod prąd, bo ogólna tendencja na rynku pokazuje, że firmy raczej notują spadki marży, tymczasem, dzięki rozpoczętym w zeszłym roku zmianom w obszarze planowania produkcji, obie nasze marki generują kilkuprocentowe wzrosty w tym zakresie – zauważa Malicki.

Dodaje, że spółka utrzymuje dyscyplinę kosztową. - Widać tendencję zarysowaną w drugiej połowie 2015 r. Działania efektywnościowe na poziomie SG&A przekładają się na spadek kosztów na metr kwadratowy. Ponadto ten rok będzie pierwszym pełnym rokiem niższych kosztów finansowych – podsumowuje prezes.

Łącznie w I kwartale przychody Grupy Gino Rossi spadły o 2,4 proc., do 60,2 mln zł. Sprzedaż detaliczna biznesu obuwniczego skurczyła się o 1,8 proc., do 37,8 mln zł, zaś odzieżowego o 3,4 proc., do 23,1 mln zł. Marża detaliczna brutto grupy urosła w tym czasie o 3,2 pkt, do 51,3 proc. Segment obuwniczy poprawił się o 3,7 pkt, do 45,8 proc., zaś odzieżowy o 2,8 pkt, do 58 proc.

Grupa Gino Rossi w marcu wypracowała 21,3 mln zł przychodów, czyli o 9,8 proc. mniej niż rok temu i to pomimo kilkuprocentowego wzrostu powierzchni handlowej, co wskazuje na wyraźny spadek sprzedaży porównywalnej. To znacznie gorszy wynik niż w poprzednich miesiącach, kiedy obroty wprawdzie w niskim jednocyfrowym tempie, ale rosły. W marcu obuwnicza spółka Gino Rossi zanotowała 7,2 proc. spadku przychodów, do 13,1 mln zł, zaś odzieżowa Simple Creative Products o 13,8 proc., do 8,2 mln zł.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Handel
Donald Trump ogłosił kolejną turę rozmów z Chinami w sprawie wojny celnej
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
Napięcie między USA a Chinami znów rośnie. Donald Trump w mocnych słowach o Xi Jinpingu
Handel
Aż 80 proc. Polaków nadal chce ograniczać wydatki
Handel
Polacy wydają coraz mniej na dzieci, za to więcej na zwierzęta
Handel
Niemieccy giganci handlowi planują fuzję po 60 latach podziału