Reklama
Rozwiń
Reklama

Legendarna marka Próchnik wraca na rynek

Znana z odzieży męskiej firma zbankrutowała kilka lat temu, a w 2019 r. ostatecznie zniknęła z giełdy. Teraz wraca na rynek, w planach ma także kolekcje dla kobiet.

Publikacja: 11.05.2022 14:55

Legendarna marka Próchnik wraca na rynek

Foto: Adobe Stock

Transakcja dotycząca przejęcia praw do marki została zawarta w pierwszym kwartale 2022 roku. Głównym inwestorem jest spółka Premium Fashion, a pomysłodawcą i inicjatorem przedsięwzięcia Tomasz Ciąpała, przedsiębiorca z doświadczeniem w handlu i tworzeniu marek modowych jak m.in. Lancerto.

– Jestem przekonany, że tchniemy nowego ducha w markę Próchnik 1948, która na rynku nadal cieszy się estymą i budzi najlepsze skojarzenia. To jedna z najstarszych polskich marek. Dla kilku pokoleń Polaków Próchnik to marka ikona – znana z najlepszego stylu i wysokiej jakości – zapowiada Tomasz Ciąpała.

Próchnik był w przeszłości w gronie firm, które jako pierwsze zadebiutowały na GPW. Marka później wpadła w tarapaty, kilka razy zmieniała właściciela, aż ostatecznie zniknęła z rynku.

Tomasz Ciąpała szacuje, że zakup praw do marki wraz z inwestycją w nowy system sprzedaży, projektowaniem i uszyciem pierwszej kolekcji to koszt rzędu kilkunastu milionów złotych. – Chciałbym, aby kiedyś powstała spektakularna kolekcja na 100-lecie tej polskiej marki. Biorąc pod uwagę, że marka ma już za sobą 75 lat niesamowicie ciekawej historii, plan wydaje się realny – mówi Tomasz Ciąpała.

Czytaj więcej

Kolejna marka znika z Polski. Teraz Orsay
Reklama
Reklama

Pełną parą ruszyły już prace projektowe. Autorem nadchodzącej kolekcji nowego Próchnika będzie jeden z polskich projektantów, pracujący dla branży od ponad 20 lat. Start produkcji zapowiadany jest już w najbliższych miesiącach. Jeszcze w 2022 roku premierę będzie miała kolekcja dodatków i akcesoriów marki Próchnik. Pełna oferta ubrań oraz akcesoriów przewidzianych na wiosnę i lato dostępna będzie w pierwszym kwartale przyszłego roku. Właściciel przewiduje pełną gamę ubrań i dodatków zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.

Handel
Trump zapowiada cła na półprzewodniki z Chin. Firmy dostają 18 miesięcy luzu
Handel
Sklepy Stokrotki zmieniają właściciela. Ale w tej samej grupie
Handel
Chiny nałożą cła do 42,7 proc. na nabiał z Unii Europejskiej
Handel
W świątecznym szczycie sezonu e-commerce wygrywa nie tańszy sklep, tylko lepszy agent AI
Handel
Donald Trump porozumiał się z dziewięcioma firmami farmaceutycznymi ws. obniżek cen leków
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama