Reklama

Polscy jubilerzy z roku na rok błyszczą coraz słabiej

Choć sprzedaż biżuterii rośnie, to systematycznie spada liczba tak firm ją produkujących, jak i sklepów.

Aktualizacja: 14.03.2017 19:54 Publikacja: 14.03.2017 18:58

Polscy jubilerzy z roku na rok błyszczą coraz słabiej

Foto: Bloomberg

W tym roku Polacy na biżuterię i zegarki mają wydać już 2,8 mld zł i jak wynika z prognoz firmy badawczej Euromonitor International, oznacza to niemal 4-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Jednak sytuacja branży jest dużo gorsza – według wywiadowni Bisnode kondycję ponad 90 proc. zarówno producentów, jak i sprzedawców biżuterii można określić jako słabą.

– Fatalna kondycja wśród producentów biżuterii w bezpośredni sposób wpływa na kurczenie się rynku. Z każdym rokiem ubywa od 2 do 3 proc. firm. Szacuje się, że na koniec 2016 roku na polskim rynku działało nieco mniej niż 3,9 tys. producentów biżuterii – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Reklama
Reklama