Polscy jubilerzy z roku na rok błyszczą coraz słabiej

Choć sprzedaż biżuterii rośnie, to systematycznie spada liczba tak firm ją produkujących, jak i sklepów.

Aktualizacja: 14.03.2017 19:54 Publikacja: 14.03.2017 18:58

Polscy jubilerzy z roku na rok błyszczą coraz słabiej

Foto: Bloomberg

W tym roku Polacy na biżuterię i zegarki mają wydać już 2,8 mld zł i jak wynika z prognoz firmy badawczej Euromonitor International, oznacza to niemal 4-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Jednak sytuacja branży jest dużo gorsza – według wywiadowni Bisnode kondycję ponad 90 proc. zarówno producentów, jak i sprzedawców biżuterii można określić jako słabą.

– Fatalna kondycja wśród producentów biżuterii w bezpośredni sposób wpływa na kurczenie się rynku. Z każdym rokiem ubywa od 2 do 3 proc. firm. Szacuje się, że na koniec 2016 roku na polskim rynku działało nieco mniej niż 3,9 tys. producentów biżuterii – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów
Handel
Trudna walka o modę w skali XXL
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
W sklepach na dobre zaczyna się świąteczne szaleństwo