Reklama

Sklepy internetowe rozczarowane niedzielami

Branża liczyła, że zamknięcie stacjonarnych sklepów napędzi tłumy do tych internetowych. Na razie nie do końca się tak dzieje.

Aktualizacja: 14.05.2018 07:02 Publikacja: 13.05.2018 21:00

Sklepy internetowe rozczarowane niedzielami

Zakaz handlu w wybrane niedziele w stacjonarnych sklepach obowiązuje od początku marca i już na etapie prac nad ustawą branża internetowa liczyła, że takie prawo spowoduje znaczny wzrost liczby kupujących w sieci. Początki były bardzo obiecujące, wyniki marca faktycznie dawały powód do takiej oceny sytuacji.

Z raportu Traffic Trends, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że 62 proc. e-sklepów zanotowało wówczas wzrost ruchu, natomiast 55,5 proc. – skok sprzedaży (badanie zostało przeprowadzone na próbie ok. 200 przedsiębiorstw). Kwiecień jednak już tak dobry nie był. Obroty generowane w niedziele co prawda nadal rosną, o 18,8 proc., jednak inne parametry już nie są tak dobre. – Udział niedziel w wyniku sprzedażowym spadł. W 2017 r. konwersje niedzielne wygenerowały 12,48 proc. przychodów, a w tym roku jedynie 11,84 proc. – zauważa Piotr Urbaniak, członek zarządu i dyrektor sprzedaży w Traffic Trends.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama