Promowanie alkoholu to trudna sztuka. Liczne ograniczenia uniemożliwiają reklamę wprost, więc producenci prześcigają się w oryginalnych pomysłach. Producent Jacka Danielsa, whiskey z Tenenessee wpadł na ciekawy pomysł. Oferuje mianowicie ekskluzywne adwentowe kalendarze zawierające miniaturowe buteleczki z złocisto-brązowym trunkiem w różnych odmianach. Za jednym z okienek kalendarza ma też się kryć mała piersiówka, co czyni z kalendarza idealny prezent dla smakosza, o ile lubi on whiskey z Tennessee.
Zakup kalendarza od Jacka Danielsa nie będzie jednak wcale taki prosty. Po pierwsze, w „normalnej” sprzedaży będzie on dostępny tylko w sklepach brytyjskiej sieci ASDA. Poza tym będzie można go dostać poprzez e-sklep marki. Cena niestety nie zachwyca – to około 60 funtów (ok. 290 zł) za kalendarz zawierający 1,2 l trunku. Dziennik „The Sun” od razu policzył, że Brytyjczykom bardziej opłaca się kupić Jacka Danielsa w zwykłych butelkach, bo wyjdzie to taniej. Faktycznie, butelka 0,7 kosztuje w ASDA 25 funtów bez promocji.
Z drugiej strony, jak tak liczyć, to czekoladki wyjdą zdecydowanie taniej i zdrowiej. Ale przecież nie na to patrzą smakosze.