Reklama

Chińczycy wściekli na Dolce & Gabbana. Wzywają do bojkotu

Chińscy konsumenci wzywają do bojkotu marki Dolce & Gabbana z powodu filmów wideo opublikowanych przez włoski dom mody. Filmiki miały być reklamą, ale Chińczycy uznali je za rasistowskie, absurdalne i obraźliwe.

Aktualizacja: 21.11.2018 19:43 Publikacja: 21.11.2018 19:16

Chińczycy wściekli na Dolce & Gabbana. Wzywają do bojkotu

Foto: Bloomberg

ula

Na trzech nagraniach widać jak chińska modelka, ubrana w tradycyjny strój usiłuje jeść pałeczkami włoskie dania, w tym pizzę i spaghetti, ale nie bardzo sobie z tym radzi. Filmy z serii "Eating with Chopsticks" miały promować nową kampanię włoskiego domu mody DG Loves China. Chińczycy odebrali to jednak zupełnie inaczej. W komentarzach w chińskich mediach społecznościowych pojawiły się głosy, że nagrania przedstawiają fałszywy stereotyp Chińczyków jako "ludzi, którym brakuje kultury aby zrozumieć, jak jeść zagraniczne potrawy". W sieci pojawił się też stosowny hashtag: #BoycottDolce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Reklama
Reklama