Na trzech nagraniach widać jak chińska modelka, ubrana w tradycyjny strój usiłuje jeść pałeczkami włoskie dania, w tym pizzę i spaghetti, ale nie bardzo sobie z tym radzi. Filmy z serii "Eating with Chopsticks" miały promować nową kampanię włoskiego domu mody DG Loves China. Chińczycy odebrali to jednak zupełnie inaczej. W komentarzach w chińskich mediach społecznościowych pojawiły się głosy, że nagrania przedstawiają fałszywy stereotyp Chińczyków jako "ludzi, którym brakuje kultury aby zrozumieć, jak jeść zagraniczne potrawy". W sieci pojawił się też stosowny hashtag: #BoycottDolce.
Chińscy konsumenci uznali, że filmy są rasistowskie, obraźliwe i przedstawiają nieprawdziwy stereotyp mieszkańców Państwa Środka. Wezwali także do bojkotu marki Dolce & Gabbana.
Sytuacja stała się na tyle drażliwa, że włoski dom mody zdecydował o odwołaniu swojego pokazu w Szanghaju. Przeprosił też Chińczyków i poinformował, że obraźliwe dla nich wpisy na kontach Stefano Gabbany w mediach społecznościowych są autorstwa hakerów, którzy się na nie włamali. Klienci z Chin na krytyczne komentarze otrzymywali m.in. takie odpowiedzi: "A może wy jesteście rasistami, bo jecie psy?"
Nieudane filmy zniknęły tez już z oficjalnego kanału marki na Instagramie.