Chińczycy wściekli na Dolce & Gabbana. Wzywają do bojkotu

Chińscy konsumenci wzywają do bojkotu marki Dolce & Gabbana z powodu filmów wideo opublikowanych przez włoski dom mody. Filmiki miały być reklamą, ale Chińczycy uznali je za rasistowskie, absurdalne i obraźliwe.

Aktualizacja: 21.11.2018 19:43 Publikacja: 21.11.2018 19:16

Chińczycy wściekli na Dolce & Gabbana. Wzywają do bojkotu

Foto: Bloomberg

ula

Na trzech nagraniach widać jak chińska modelka, ubrana w tradycyjny strój usiłuje jeść pałeczkami włoskie dania, w tym pizzę i spaghetti, ale nie bardzo sobie z tym radzi. Filmy z serii "Eating with Chopsticks" miały promować nową kampanię włoskiego domu mody DG Loves China. Chińczycy odebrali to jednak zupełnie inaczej. W komentarzach w chińskich mediach społecznościowych pojawiły się głosy, że nagrania przedstawiają fałszywy stereotyp Chińczyków jako "ludzi, którym brakuje kultury aby zrozumieć, jak jeść zagraniczne potrawy". W sieci pojawił się też stosowny hashtag: #BoycottDolce.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem