Wszyscy zyskali na Black Friday

W Czarny Piątek ruch w centrach handlowych wzrósł o niemal 9 proc. w stosunku do wyniku z 2017 r. To ponad 1 mln ludzi na zakupach więcej

Publikacja: 29.11.2018 10:34

Wszyscy zyskali na Black Friday

Foto: AFP

Jak wynika z danych Retail Institute liczba klientów w 130 centrach handlowych, w tygodniu kampanii Black Friday, tj. od 19 do 25 listopada 2018 roku, wzrosła o 13,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016 oraz o 8,9 proc. w porównaniu do wyników z 2017 roku.

- Oznacza to, że wyprzedaże w Black Friday przyciągnęły w tym roku do centrów handlowych o 1,1 miliona klientów więcej niż w 2016 roku. Największy, 22,9 proc. wzrost frekwencji, odnotowały centra bardzo duże (mające ponad 40 tys. mkw. powierzchni wynajmu) oraz te, których dominującą ofertę stanowi moda oraz usługi (+16,5 proc.) - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. - Co jest dość zaskakujące, centra małe i średnie odnotowały w tym roku spadki frekwencji na poziomie ok. 3,5 proc. W tym samym czasie obroty, od piątku do niedzieli, wg wstępnych szacunków naszych ekspertów, były dwukrotnie wyższe, niż w poprzedni weekend – dodaje.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe
Handel
Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy