Reklama

Polski rynek e-commerce: Amazon.de w tyle za Allegro

Półśrodki już nie wystarczą, by pozyskać serca i portfele naszych internautów. Po eBayu przekonuje się o tym kolejny handlowy gigant.

Aktualizacja: 04.12.2016 19:17 Publikacja: 04.12.2016 19:08

O wejściu do Polski Amazona, największego e-sklepu na świecie, spekuluje się od wielu lat, firma ostatecznie w październiku zdecydowała się na debiut połowiczny. Udostępniła Polakom swój niemiecki serwis z przetłumaczonymi opisami i obsługą klienta w rodzimym języku.

Chwyciło? Tylko do pewnego stopnia. Z danych firmy Gemius, przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej", wynika, że w październiku strona miała 612 tys. użytkowników z Polski wobec ponad 260 tys. miesiąc wcześniej. Wzrost wydaje się ogromny, ale zdaniem ekspertów z branży wyniki rozczarowują i w takim modelu działalności Amazon nie ma szans na równorzędną walkę z polską konkurencją, z Allegro na czele.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama