Cena i jakość ważniejsze od marki produktu

Już niemal co trzeci produkt sprzedawany w polskich sklepach powstaje pod marką własną sprzedawcy. Tańsze odpowiedniki podbijają nie tylko rynek spożywczy, ale odzieżowy czy elektroniczny.

Aktualizacja: 19.01.2017 05:41 Publikacja: 18.01.2017 18:48

Foto: 123RF

W ujęciu ilościowym już 29 proc. rynku spożywczego i chemicznego (FMCG) kontrolują produkty pod markami własnymi detalistów. – W Polsce ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie od 2003 r., kiedy rozpoczęto zbieranie danych na temat tego tynku – podaje Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych (PLMA).

Nie tylko żywność

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Sieci handlowe dalej na wojnie. Biedronka prowadzi na punkty
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Handel
Donald Trump uderza w Wenezuelę cłami wtórnymi
Handel
Biały Dom wycofa się z niektórych ceł? Donald Trump zapowiedział ich wprowadzenie na 2 kwietnia
Handel
Cła już biją w amerykańskie firmy. Nike prognozuje gwałtowny spadek sprzedaży
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Handel
Sieci nie płacą podatków? Biedronka zaprzecza. I płaci miliardy
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście