Firma Brand Finance opublikowała ranking stu najcenniejszych marek - nazw państw 2015 r (Nation Brands 2015). Na czele lider z minionego roku - marka US zyskał 2 proc. i jest warta 19,7 bln dol. To ponad trzy razy więcej niż „China" i blisko tyle co warte są razem Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Indie, Włochy, Kanada, Australia i Hiszpania razem wzięte. Rosja znalazła się na 18 miejscu. Wartość nazwy Federacji straciła 31 proc. (350 mld dol.) i została wyceniona na 810 mld dol. Za Rosją jest Turcja a 20-tkę zamyka Polska warta 566 mld dol. a więc o 6 proc. mniej niż rok temu.
Spadek wartości marki Rosja jest największy obok Peru (- 33 proc.) i Ukrainy (-45 proc.). Atrakcyjność inwestycyjna i turystyczna Federacji spadła poniżej atrakcyjności Meksyku, a kraj wyprzedziły też Korea Płd. Szwajcaria, Holandia, Hiszpania i Szwecja.
Największy przyrost wartości zyskał Iran (+59 proc.) a także Kamerun (+50 proc.) i Tanzania (+44 proc.). Najbardziej stabilną marką wśród państw, gdzie nie bierze się pod uwagę wielkości gospodarki jest Singapur. Państwo-miasto wyróżnia się skutecznością w pokonaniu korupcji; prostą i postępową polityką finansową oraz rosnącą atrakcyjnością turystyczną.