Reklama
Rozwiń
Reklama

Pandemia znów dusi gospodarkę Chin

Obszary odpowiedzialne za wytwarzanie 21,1 proc. chińskiego PKB zostały objęte lockdownem - mówią wyliczenia analityków banku Nomura.

Publikacja: 25.11.2022 13:04

Pandemia znów dusi gospodarkę Chin

Foto: AFP

Tereny objęte lockdownami w Chinach wciąż się powiększają. Jeszcze w październiku ostre restrykcje pandemiczne obowiązywały na obszarach odpowiedzialnych za wytwarzanie tylko 9,5 proc. PKB Państwa Środka. Analitycy Nomury spodziewają się, że w ciągu kilku tygodni lockdown będzie obejmował już tereny odpowiedzialne za 30 proc. chińskiego PKB. W wyniku tego gospodarka chińska najprawdopodobniej skurczy się w czwartym kwartale.

Częściowe lockdowny wprowadzono już w niektórych dzielnicach Pekinu. To reakcja na wzrost liczby infekcji w tej metropolii. W czwartek przekraczała ona 1800 zakażeń dziennie. Według wyliczeń agencji Bloomberga, ruch w metrze pekińskim był, w siedmiodniowym okresie zakończonym w środę, mniejszy o 64 proc. niż w podobnym okresie 2019 r. Covidowe infekcje w całym kraju sięgnęły w czwartek 31 tys. dziennie, czyli przebiły szczyt ustanowiony podczas wiosennej fali lockdownów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Gospodarka
Migranci w krajach OECD – pierwszy spadek po trzech latach wzrostów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gospodarka
Co Donald Trump uzyskał podczas spotkania z Xi oraz podróży do Azji?
Gospodarka
Monopol państwa ma swoje uzasadnienie
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama