"Najważniejsze dla mnie jest, żeby nasi partnerzy zrozumieli, że Polska przechodzi z gospodarki bazującej na imitacji do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach i że mamy dość dużo do zaoferowania światu" - mówił PAP wiceszef MR.
Podkreślił, że dziś Polska produkcja to o wiele więcej niż zdrowa żywność.
Według wiceministra najbliższe temu co dziś dokonuje się w polskiej gospodarce jest hasło "Smart means Poland", promujące Polskę na targach przemysłowych Hannover Messe 2017. Jego zdaniem hasło wskazuje na to, że Polska aspiruje do roli lidera w gospodarce innowacyjnej.
Hannover Messe to największa impreza przemysłowa w świecie. Odbywa się w Hanowerze między 24 a 28 kwietnia. W tym roku Polska jest krajem partnerskim imprezy.
Kościński zwrócił uwagę, że często problemem w promocji polskiej gospodarki są ograniczone do lokalnego rynku oczekiwania małych i średnich przedsiębiorstw. "Mają ambicje, by być najlepszą firmą w mieście, regionie czy w kraju, ale często na tym poprzestają. Nie chcą być najlepsi na świecie" - zauważył. "Tymczasem dużo rodzimych firm oferuje produkty, które się wyróżniają – muszą tylko wyjść z nimi na zewnątrz" - powiedział.