Program realizuje Bank Zachodni WBK wraz z grupą partnerów: Korporacją Ubezpieczeń Kredytowych KUKE, Google, PwC i Bisnode. Przedsięwzięcie zostało objęte patronatem ministerstw: Gospodarki oraz Spraw Zagranicznych. Jego celem będzie dostarczanie tego, co najważniejsze: wiedzy oraz praktycznych narzędzi mających pomóc przedsiębiorstwom w wyborze potencjalnych kierunków eksportu, rozpoznaniu konkretnych rynków, poznaniu ich specyfiki i wymagań, zidentyfikowaniu zagrożeń, a następnie realizacji celów.
W ramach programu w największych miastach organizowane są konferencje, na których eksporterzy będą się spotykać z ekspertami. Każda z nich obejmie m.in. panele dyskusyjne dotyczące wyboru kierunków ekspansji, prezentacje specjalistów od kwestii prawnych, informacje o sposobach ubezpieczania się od ryzyka (na mapie obok podajemy miejsca i terminy konferencji).
„Rzeczpospolita" została patronem medialnym programu. Relacjonujemy konferencje i piszemy o potencjalnych kierunkach rozwoju eksportu. Dziś przedstawiamy Chiny. To trudny rynek, gdzie warto mieć partnera, który pomoże w prowadzeniu interesów.
Organizator Programu Promocji Eksportu, BZ WBK, może wspierać polskich przedsiębiorców w Chinach przez tamtejsze banki, z którymi współpracuje. Jednym z nich jest Bank of Shanghai, w którym udziały nabył w 2014 r. Banco Santander. Dzięki temu BZ WBK zyskał mocnego partnera dla swych klientów w Chinach. Od marca 2014 r. w Bank of Shanghai działa specjalny zespół dedykowany obsłudze klientów z zagranicy (tzw. International Desk).
Bank jest obecny we wszystkich najważniejszych gospodarczo prowincjach, łącznie posiada 307 oddziałów. Oprócz reprezentacji w Szanghaju działa w drugiej gospodarczej stolicy Chin, czyli Hongkongu, zagłębiu produkcyjnym nowych technologii Shenzhen i innych ośrodkach, jak Tianjin, Nanjing, Suzhou, Hangzhou, Ningbo i Chengdu.