Reklama

Olsztyn: więcej ścieżek rowerowych

Połączenie różnych części miasta siecią dróg i tras rowerowych, w większości oddzielonych od ruchu pieszego, planują władze Olsztyna. Obecnie w Olsztynie jest około 70 kilometrów ścieżek rowerowych, nie są jednak ze sobą połączone - podał urząd miasta.

Publikacja: 02.08.2015 11:07

Olsztyn: więcej ścieżek rowerowych

Foto: 123rf.com

Przetarg na opracowanie dokumentacji budowy ścieżek rowerowych ogłosił olsztyński magistrat.

"Główną ideą budowy ścieżek rowerowych, jest skomunikowanie ze sobą różnych części miasta siecią dróg rowerowych. Zaprojektowane mają być ścieżki rowerowe na zupełnie nowych trasach, jak również poprawione mają być już istniejące. Chodzi o to, by stworzyć komfortowe warunki zarówno do przemieszczania się z punktu A do punktu B, np. z domu do pracy, jak i w celach rekreacyjnych"- powiedział PAP Patryk Pulikowski z biura komunikacji i dialogu społecznego urzędu miasta w Olsztynie.

Oficer rowerowy w urzędzie miasta w Olsztynie Mirosław Arczak podał, że po podsumowaniu istniejących tras wybrano odcinki, o które należy uzupełnić plan sieci ścieżek. "Ta ogólnomiejska sieć rowerowa musi być tak gęsta i wygodna, by umożliwić dowolne skonfigurowanie naszej własnej trasy rowerowej" - zaznaczył Arczak.

Jak dodał, gotowa dokumentacja w razie pojawienia się źródeł finansowania umożliwia szybkie rozpoczęcie realizacji inwestycji.

Przykładem trasy może być tzw. Łynostrada o długości około 10 km. Przebiega ona wzdłuż rzeki Łyny na południu od ulicy Kalinowskiego a na północy do elektrowni na Wadągu. Trasa w znacznym stopniu przebiegać ma przez tereny Lasu Miejskiego i parki m.in. Park Centralny czy Park Podzamcze. Mają się znaleźć na niej oprócz ławek, stojaków na rowery i koszy na śmieci, także altany wypoczynkowe i wieża lub taras widokowy.

Reklama
Reklama

Inna trasa to tzw. obwodnica największych osiedli - sypialni Olsztyna Jarot i Nagórek, gdzie mieszka około 50 tys. osób, które mają być w założeniu głównymi użytkownikami tej drogi.

Trasa Kołodrom, po uzupełnieniu jej nowymi odcinkami, ma z kolei połączyć odległe Jaroty ze Śródmieściem Olsztyna.

Wykonawca dokumentacji ma opracować także przebieg tras rowerowych w północnej dzielnicy Olsztyna - na Zatorzu. Ma wykorzystać przy tym istniejące rozwiązania komunikacyjne, aby uatrakcyjnić komunikację rowerową w tej części miasta.

Jak zaznaczył Pulikowski większość tras rowerowych, ma być oddzielona od ciągów pieszych, więc przy okazji poprawi się też komfort pieszych. Wzdłuż ścieżek rowerowych powstać mają nowe lub wyremontowane zostaną istniejące chodniki. To poprawi również bezpieczeństwo zarówno rowerzystów jak i pieszych.

Gospodarka
Eksperci alarmują: polska gospodarka traci impet. Ratunkiem są inwestycje
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Gospodarka
Marjut Falkstedt, prezes EFI: Nie chcemy tracić europejskich pereł w koronie
Gospodarka
Oto gwaranci wielkiej pożyczki dla Ukrainy. Niemcy na czele, ale jest i Polska
Gospodarka
Lider na tle regionu
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gospodarka
Polacy nie wierzą w Polskę wśród najbogatszych państw świata
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama