Reklama

GPW: Krok naprzód, krok do tyłu

WIG20 zakończył wtorkową sesję pod kreską. Wszystko to działo się przy zaskakująco dużej aktywności inwestorów. Obroty na rynku wyniosły prawie 1,3 mld zł.

Publikacja: 14.01.2020 16:17

GPW: Krok naprzód, krok do tyłu

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Do wtorkowej sesji na warszawskiej giełdzie inwestorzy przystępowali w dobrych nastrojach. W poniedziałek WIG20 zyskał 1,2 proc. i zbliżył się do psychologicznego poziomu 2200 pkt. Wydawało się, że we wtorek indeks największych spółek naszego parkietu spróbuje zaatakować ten poziom. Nic bardziej mylnego. Jak się okazało droga na północ wcale nie jest usłana różami.

Sam początek notowań był jeszcze dość niemrawy. WIG20 zaczął notowania blisko poziomu zamknięcia z poniedziałku przez co inwestorzy musieli być gotowi na każdy scenariusz. Niestety w miarę upływu czasu do głosu zaczęła dochodzić podaż, która systematycznie spychała WIG20 na niższe poziomy. W połowie sesji indeks tracił około 0,7 proc. co było jednym ze słabszych wyników w Europie, mimo, że na Starym Kontynencie też przeważał kolor czerwony.. Warto przy okazji zwrócić uwagę, że już w połowie sesji obroty na całym rynku przekroczyły 500 mln zł, co jak na nasze warunki nie jest dość częstym zjawiskiem. Był to najlepszy dowód na to, że do gry wszedł kapitał zagraniczny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Akcje XTB pod presją sprzedających. Zaważyły słabe wyniki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama