Nadal mało zachęt dla inwestorów spółek giełdowych

Dziś tylko sześć spółek z GPW oferuje swoim akcjonariuszom programy lojalnościowe i nie zanosi się na szybką zmianę. Bariery od lat są te same. Chodzi m.in. o wymogi regulacyjno-prawne i koszty.

Publikacja: 02.01.2024 03:00

Nadal mało zachęt dla inwestorów spółek giełdowych

Foto: Bloomberg

Rok 2023, podobnie jak i poprzednie, nie przyniósł istotnych zmian w programach lojalnościowych kierowanych przez spółki notowane na warszawskiej giełdzie do swoich akcjonariuszy. Jedyną istotną nowością jest dołączenie cyber_Folks (dawne R22) do bardzo wąskiego grona firm, które w sposób szczególny chcą docenić swoich udziałowców.

Program lojalnościowy grupy skupiającej podmioty technologiczne z obszaru cyfryzacji biznesu został uruchomiony 10 października. Aby skorzystać z benefitów, należy być właścicielem co najmniej 50 akcji tej spółki. W zamian można otrzymać m.in. 10-proc. zniżkę na odnowienie usług. – Inwestorzy, którzy posiadają powyżej 100 akcji, mogą liczyć na większy – 20-proc. – rabat przy okazji nabywania produktów czy darmowy monitoring SEO. Uczestnicy programu mają też dostęp jako pierwsi do nowych produktów, które dopiero wejdą do naszej oferty – informuje Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.

Czytaj więcej

Co czeka GPW w 2024 roku? Większość ekspertów jest zgodna

Taka oferta to świetna okazja, aby zwiększyć zaangażowanie obecnych akcjonariuszy i klientów. – Celem cyber_Folks jest jeszcze mocniejsze powiązanie relacji inwestor–klient, a w konsekwencji zwiększenie liczby długoterminowych inwestorów w spółce – twierdzi Stasik.

Ponad dwa lata temu z programem lojalnościowym wystartowało PZU. Warunkiem uczestnictwa w nim jest posiadanie minimum 100 akcji. Spółka informuje, że największym zainteresowaniem cieszą się zniżki na ubezpieczenia. „Premiujemy zarówno samo przystąpienie, jak i staż w programie. Po spełnieniu warunków uczestnictwa akcjonariusze mogą skorzystać z 10-proc. rabatu, a po roku uczestnictwa z 20-proc.” – podaje biuro prasowe PZU.

Przypomina, że zniżki obejmują ubezpieczenia: PZU Auto (AC, OC, NNW Max), ubezpieczenie PZU Gospodarstwo Rolne (Budynki Obowiązkowe, OC Obowiązkowe Rolnika, Mienie, NNW), ubezpieczenie PZU Dom, ubezpieczenie PZU NNW oraz ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer. W przyszłości zamierza realizować specjalne wydarzenia, w których aktywni uczestnicy programu lojalnościowego będą mogli otrzymać dodatkowe benefity.

Według PZU w Polsce powodem małej liczby programów lojalnościowych dla akcjonariuszy jest brak twardych danych, osiągniętych na dużej próbie, które potwierdzałyby efektywność takich inicjatyw w stosunku do ponoszonych kosztów.

Od chwili uruchomienia zdecydowanie najpopularniejszym programem lojalnościowym dla akcjonariuszy w Polsce jest ten stworzony przez płocki koncern. „W programie Orlen w Portfelu uczestniczy blisko 22,5 tys. osób, a 74 proc. z nich korzysta z oferowanych rabatów. W 2023 r. liczba uczestników programu wzrosła o 5,5 tys. w porównaniu z rokiem ubiegłym” – informuje zespół prasowy Orlenu. Aby skorzystać z rabatów, trzeba mieć co najmniej 50 akcji. Obejmują one zakupy na stacjach koncernu: paliw Efecta (0,1 zł na litrze) i Verva (0,2 zł) oraz oferty pozapaliwowej (10 proc.).

Według Orlenu wiele spółek do uruchamiania programu lojalnościowego mogą zniechęcać liczne wymogi regulacyjno-prawne, takie jak porozumienia z biurami maklerskimi, zobowiązania wobec KNF czy przepisy RODO.

Rok 2023, podobnie jak i poprzednie, nie przyniósł istotnych zmian w programach lojalnościowych kierowanych przez spółki notowane na warszawskiej giełdzie do swoich akcjonariuszy. Jedyną istotną nowością jest dołączenie cyber_Folks (dawne R22) do bardzo wąskiego grona firm, które w sposób szczególny chcą docenić swoich udziałowców.

Program lojalnościowy grupy skupiającej podmioty technologiczne z obszaru cyfryzacji biznesu został uruchomiony 10 października. Aby skorzystać z benefitów, należy być właścicielem co najmniej 50 akcji tej spółki. W zamian można otrzymać m.in. 10-proc. zniżkę na odnowienie usług. – Inwestorzy, którzy posiadają powyżej 100 akcji, mogą liczyć na większy – 20-proc. – rabat przy okazji nabywania produktów czy darmowy monitoring SEO. Uczestnicy programu mają też dostęp jako pierwsi do nowych produktów, które dopiero wejdą do naszej oferty – informuje Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.

0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Giełda
„Wskaźnik Warrena Buffetta” rozgrzany do czerwoności
Giełda
Burzliwa sesja na GPW. Porażka, ale nie pogrom byków
Giełda
WIG20 w ogonie Europy. Kluczowe wsparcie coraz bliżej
Giełda
Rynki reagują na rezygnację Bidena z kandydowania. Koniec handlu Trumpa?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Giełda
GPW odporna na awarię w systemie Microsoftu. Giełda w Londynie nie