Reklama

Mało przekonujące zwyżki na GPW. Inwestorzy niechętni do zakupów

Mimo sprzyjających nastrojów na największych europejskich  giełdach inwestorzy w Warszawie nie byli zbyt chętni do większych zakupów.

Publikacja: 28.03.2022 19:11

Mało przekonujące zwyżki na GPW. Inwestorzy niechętni do zakupów

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

WIG20 finiszował prawie 0,4 proc. na plusie, a WIG poszedł w górę o 0,25 proc. Wsparciem krajowych indeksów było optymistyczne nastawienie inwestorów handlujących na zagranicznych rynkach akcji, choć z początkiem sesji nie przejawiali zbyt dużej ochoty do kupowania akcji. Uaktywnili się dopiero w kolejnych godzinach handlu, przejmując inicjatywę na większości europejskich parkietów. W miarę upływu czasu ich przewaga systematycznie rosła, co przekładało się na coraz bardziej przekonujące zwyżki indeksów. Pod tym względem niestety krajowy rynek wraz z innymi giełdami z naszego regionu zostały wyraźnie w tyle. Humory najbardziej dopisywały inwestorom handlujących na zachodnioeuropejskich rynkach akcji, co przełożyło się na najbardziej okazałe wzrosty indeksów, które w trakcie sesji momentami przekraczały nawet 2 proc. W końcówce sesji zapał do zakupów nieco osłabł i część przewagi zostało roztrwonione. Duża w tym zasługa amerykańskich inwestorów, wśród których w pierwszej fazie poniedziałkowej sesji panowało duże niezdecydowanie, co mogło zniechęcić handlujących w Europie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Giełda
Krajowe indeksy ugięły się po ciężarem podaży
Giełda
Byki ugrały tyle, ile się dało na GPW
Giełda
Jerome Powell wlał optymizm na giełdy. Kolejnym testem będzie Nvidia
Giełda
Odrabianie strat po piątkowej wyprzedaży
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Giełda
Najgorsza sesja od kwietniowego krachu. I to na własne życzenie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama