Reklama

GPW chce rozruszać rynek rolny

Od poniedziałku obowiązują nowe zasady transakcji i uczestnictwa w Giełdowym Rynku Rolnego. Nowe rozwiązania to pierwszy rezultat prac powołanej w ubiegłym roku Rady Rynku Rolnego.

Publikacja: 21.02.2022 13:31

GPW chce rozruszać rynek rolny

Foto: Adobestock

Zmiany w regulaminie Giełdowego Rynku Rolnego uwzględniają m.in: skrócenie terminu do trzech dni na złożenie wniosku o aukcję, likwidację wadium wnoszonego przez uczestnika Systemu Magazynów Autoryzowanych oraz skrócenie czasu rozliczenia do jednego dnia po zakończeniu aukcji.

- Zaproponowane zmiany stanowią bodziec dla zbudowania transparentnego systemu korzyści, jakie Giełdowy Rynek Rolny może zadedykować podmiotom zainteresowanym funkcjonowaniem na Giełdowym Rynku Rolnym. Rekomendowaliśmy wprowadzenie zmian, które upraszczają i ułatwiają producentom rolnym uczestnictwo w Systemie Magazynów Autoryzowanych. Zniesienie wadium, skrócony czas związany ze zgłoszeniem aukcji oraz skrócony czas jej rozliczenia to istotne zmiany dostosowane do rynkowych reguł funkcjonujących w handlu zbożem. Wiemy, że rynek się zmienia, więc jako rada będziemy rekomendować kolejne zmiany, aby Giełdowy Rynek Rolny i proponowane rozwiązania dotyczące transakcji były dopasowane do potrzeb, zarówno sprzedającego, jak i kupującego - wskazuje Krzysztof Bojar, członek Rady Rynku Rolnego, wiceprezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Akcje XTB pod presją sprzedających. Zaważyły słabe wyniki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Giełda
XTB słabiej od oczekiwań. Spadek zysku o 74 proc.
Giełda
Kolejny dzień i kolejny rekord WIG-u
Giełda
WIG20 utknął pod szczytem hossy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Dzień Edukacji Finansowej na GPW. Jak odnaleźć się w świecie finansów?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama