Reklama

Poczta Polska rezygnuje z planów upublicznienia

W nowej strategii Poczta Polska rezygnuje z planów upublicznienia i pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa - wynika z zaprezentowanej we wtorek nowej strategii rozwoju grupy na lata 2017 - 2021.

Aktualizacja: 18.04.2017 12:21 Publikacja: 18.04.2017 11:50

W nowej strategii Poczta Polska rezygnuje z planów upublicznienia i pozostanie w 100 proc. spółką Sk

W nowej strategii Poczta Polska rezygnuje z planów upublicznienia i pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa - wynika z zaprezentowanej we wtorek nowej strategii rozwoju grupy na lata 2017 - 2021.

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Dodano, że spółka chce rocznie przeznaczać 400 mln zł na inwestycje związane z logistyką, IT oraz siecią placówek.

Poczta Polska chce być największym w Polsce integratorem usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich oraz logistycznych, docierającym do każdego Polaka dzięki sieci placówek i doręczycieli, a także platformie cyfrowej.

Jak wynika z informacji prasowej Poczty Polskiej, aby ten cel osiągnąć, spółka w pięcioletniej perspektywie skoncentruje się na trzech obszarach: usługach cyfrowych i administracyjnych, przesyłkach kuriersko-paczkowych i obsłudze rynku e-commerce oraz usługach międzynarodowych i ekspansji zagranicznej.

Nowa strategia zakłada podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego, pięciokrotny wzrost przychodów z usług logistycznych oraz 2,5 razy większe wpływy z usług międzynarodowych.

Dodano, że odrzucono plany upublicznienia spółki, obecne w poprzedniej strategii, co oznacza, że firma pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa.

Reklama
Reklama

Według prognoz przychody Poczty Polskiej mają wzrosnąć o 25 proc. z 5,5 mld zł w 2015 r. do blisko 7 mld zł w roku 2021.

Giełda
Dramatyczny poranek piątkowej sesji na GPW. Banki ostro w dół
Giełda
Niedźwiedzie tak łatwo nie odpuszczają
Giełda
Niewiele znacząca porażka byków na GPW
Giełda
Hossa rozgościła się na chińskim rynku akcji
Giełda
WIG20 przed kluczowym oporem
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama