To pierwsze efekty projektu „Promocja gospodarcza Polski wschodniej”, za który odpowiada Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Jest on finansowany z programu operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej”. Będzie realizowany do 2015 r.

– 2010 rok to pierwszy pełny rok wdrażania projektu, który ma na celu poprawę wizerunku Polski Wschodniej i nawiązanie zagranicznych kontaktów przez firmy z Lubelskiego, Podkarpackiego, Podlaskiego, Świętokrzyskiego i Warmińsko-Mazurskiego – mówi Sławomir Majman, prezes PAIiIZ. – O udział w wyjazdach ubiegało się 180 przedsiębiorców. Najbardziej aktywne są firmy z sektorów spożywczego i informatycznego – wskazuje Bożena Czaja, członek zarządu PAIiIZ.

[wyimek]86 mln zł wynosi budżet na promocję gospodarczą Polski wschodniej[/wyimek]

– Dzięki oficjalnej randze wyjazdów wstępne rozmowy z kontrahentami zagranicznymi są znacznie krótsze. Finalizujemy kontrakt z hinduską firmą działającą na pięciu kontynentach – mówi Piotr Fałek, prezes firmy informatycznej CSF Polska z Lublina. Sukcesem zakończył się wyjazd na targi jachtowe do Hamburga. Na pniu sprzedano kilka polskich łódek. – Przed nami jeszcze 140 wyjazdów – zapowiada Majman. – 34 zaplanowaliśmy na przyszły rok – dodaje Czaja.