O pieniądze europejskie można pytać w punktach informacyjnych funduszy europejskich (PIFE). Ich ogólnopolską sieć prowadzi Ministerstwo Rozwoju Regionalnego we współpracy z urzędami marszałkowskimi. Resort współpracuje też m.in. z Centrum Projektów Europejskich. Obecnie funkcjonuje 95 punktów. Najwięcej jest ich na Pomorzu (20), a najmniej w Świętokrzyskiem (jeden). Na Śląsku nie ma żadnego punktu.
Sieć składa się teraz z 95 punktów, w tym 16 głównych (dwa działają w dwóch stolicach województwa lubuskiego) i 77 lokalnych punktów informacyjnych oraz CPE i punktu przy Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, dedykowanego inwestorom zagranicznym. Pracuje w nich około 300 konsultantów. W ubiegłym roku pomogli oni w 204 tys. spraw dotyczących funduszy Unii Europejskiej. Najwięcej (120 tys.) pytań zadano telefonicznie. 66 tys. konsultacji udzielono osobiście, a 17 tys. pocztą elektroniczną. Najaktywniejsi w poszukiwaniu informacji byli w 2011 r. mieszkańcy województwa mazowieckiego (35 tys. spraw).
Aby ułatwić korzystanie z usług PIFE mieszkańcom mniejszych miejscowości (punkty są głównie w największych miastach) w 2011 r. konsultanci zorganizowali 1248 mobilnych punktów informacyjnych. Są one organizowane we współpracy z samorządami lokalnymi, w miastach, w których nie ma PIFE. Informacje o punktach mobilnych są rozpowszechniane w gminie, jak i w gminach ościennych przy wykorzystaniu strony internetowej gminy/powiatu, lokalnych gazet i innych niskokosztowych źródeł informacji. W 2011 r. z punktów mobilnych skorzystało blisko 7 tys. osób.
Wraz ze zbliżaniem się końca okresu 2007–2013 zmniejsza się liczba konkursów o dotacje. Powoduje to naturalny spadek popytu na informację o grantach. Dlatego w 2011 r. zakres usług PIFE rozszerzono o pomoc w rozliczaniu dotacji. Punkty informują teraz m.in. o wymogach formalnych przy składaniu wniosku o płatność i sposobie przygotowania dokumentów finansowo-księgowych. Z tej usługi w 2011 r. skorzystało blisko 8 tys. klientów.