Forum Ekonomiczne

„Rzeczpospolita” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu 2025

Reklama

(Nie)bezpieczny biznes

Ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej rośnie nie tylko w naszym kraju. Można je jednak zniwelować.

Aktualizacja: 07.09.2016 22:24 Publikacja: 07.09.2016 21:19

Polscy przedsiębiorcy nie do końca zdają sobie sprawę z wielu zagrożeń – podkreślali uczestnicy dysk

Polscy przedsiębiorcy nie do końca zdają sobie sprawę z wielu zagrożeń – podkreślali uczestnicy dyskusji.

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Jedną z krynickich debat poświęcono temu, jak bezpiecznie prowadzić biznes w Polsce. Jak wskazała dr Anna Partyka-Opiela, radczyni prawna z Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, w 2015 r. aż 36 proc. polskich firm zostało dotknięte nadużyciami wewnętrznymi. Jak ich uniknąć? – Porada jest tylko jedna. Trzeba wdrożyć systemy wczesnego ostrzegania (compliance). Najważniejszym powodem ich stosowania jest zabezpieczenie przed stratami finansowymi. Compliance to pierwsza linia obrony przedsiębiorstw przed ryzykami naruszeń – mówiła Anna Partyka-Opiela. Jak przekonywała, to tym bardziej ważne, że rodzimy ustawodawca szykuje kilka zmian prawnych, które mogą zwiększyć ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej wskutek zaostrzenia kar i rozszerzenia odpowiedzialności przedsiębiorców.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Forum Ekonomiczne
Polityka i biznes – nowe otwarcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Forum Ekonomiczne
Innowacyjne leki bliżej pacjentów
Forum Ekonomiczne
Przygotowania do systemu kaucyjnego są na ostatniej prostej
Discussion
Operating with Patients in Mind
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Economy
Small Businesses as Innovation Leaders: A Fresh Look at Digitalisation
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama