Prośba o przelew nową funkcją płatności BLIK

Kolejne banki wprowadzają nową usługę w ramach systemu BLIK. Dzięki temu klienci różnych instytucji będą mogli jeszcze łatwiej błyskawicznie przekazywać sobie pieniądze na telefon.

Aktualizacja: 07.02.2020 14:05 Publikacja: 07.02.2020 11:29

Prośba o przelew nową funkcją płatności BLIK

mBank i ING Bank Śląski udostępnili nową usługę w ramach płatności BLIK – to prośba o przelew. Dzięki niej użytkownik aplikacji bankowości mobilnej będzie mógł wysyłać oraz odbierać prośby o przelew. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy natychmiast pieniądze zostaną przekazane do jej nadawcy. Otrzymaną prośbę może także odrzucić, albo nie robić z nią nic. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa.

Czytaj także: To już kres gotówki? Okienka kasowe znikają z banków

Po zalogowaniu do aplikacji i kliknięciu w funkcję „prośba o przelew" należy wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIK-a. Potem wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. za wczorajszą kawę i nacisnąć „wyślij". - Resztą zajmuje się bank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w apce. Znajomy ma na to 72 godziny – wyjaśnia Iwona Kaszcyk-Wawrzyniak, koordynująca wdrożenie nowej usługi po stronie mBanku.

BLIK zapowiada już niebawem kolejne banki wprowadzą „Prośbę o przelew na telefon BLIK". Wtedy klienci będą mogli się rozliczać także między znajomymi, którzy mają konta w innych instytucjach. mBank planuje też rozszerzyć funkcjonalność usługi i umożliwić klientom automatyczne rozliczanie z wieloma osobami z listy kontaktów. W tej chwili klient może wysłać jedną prośbę do jednej osoby.

– Banki i instytucje płatnicze na całym świecie dostrzegają coraz większe zainteresowanie usługami typu „Request for payment". Wprowadzenie Prośby o przelew jako dodatkowej funkcji przelewu na telefon BLIK zmienia sposób, w jaki będziemy oddawać sobie pieniądze, to rozwiązanie wygodne, proste i bardzo bezpieczne – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK.

W obu bankach usługa prośby o przelew jest darmowa. W jednym dniu użytkownik może wysłać maksymalnie 30 próśb o przelew na łączną kwotę 1500 zł. Pojedyncza prośba może być na maksymalnie 500 zł. Aby korzystać z usługi, użytkownik musi w aplikacji mieć aktywnego BLIK-a i wyrazić zgodę na dostęp do kontaktów. Prośba o przelew działa, gdy kontem do BLIK-a jest osobisty rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy lub firmowy rachunek bieżący w złotówkach.

mBank i ING Bank Śląski udostępnili nową usługę w ramach płatności BLIK – to prośba o przelew. Dzięki niej użytkownik aplikacji bankowości mobilnej będzie mógł wysyłać oraz odbierać prośby o przelew. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy natychmiast pieniądze zostaną przekazane do jej nadawcy. Otrzymaną prośbę może także odrzucić, albo nie robić z nią nic. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Finanse
Jak przestępcy ukrywają pieniądze? Kryptowaluty nie są wcale na czele
Finanse
Były dyrektor generalny Binance skazany za pranie brudnych pieniędzy
Finanse
Podniesienie kwoty wolnej od podatku. Minister finansów Andrzej Domański zdradził kiedy
Finanse
Co się dzieje z cenami złota? Ma być jeszcze drożej
Finanse
Blisko przesilenia funduszy obligacji długoterminowych
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił