Najnowsze dane finansowe firmy ujawnił w rozmowie z „Rz” Adam Uszpolewicz, prezes CU Polska.
Wynik CU Direct jest lepszy niż ten, który w pierwszych sześciu miesiącach swojej działalności w Polsce osiągnęła Axa Ubezpieczenia (21 mln zł), gorszy jednak niż Liberty Direct (31 mln zł). Inwestycja w sprzedaż ubezpieczeń bezpośrednich obciążyła wyniki majątkowego Commercial Union w Polsce. Wynik finansowy spółki spadł po pierwszym półroczu do minus 21,7 mln zł (1,5 mln zł przed rokiem), na co największy wpływ miał ponadtrzykrotny wzrost kosztów akwizycji (do 37,6 mln zł). Największe wydatki pociągnęła za sobą reklama sprzedaży polis przez telefon. – To było bardzo dobre sześć miesięcy dla grupy CU w Polsce – broni wyników grupy Adam Uszpolewicz. Firma oferująca polisy na życie zebrała prawie 2,4 mld zł składki (wzrost o 54 proc. wobec I półrocza 2007 r.). Swój sukces zawdzięcza nowej polisie ze składką regularną o nazwie Nowa Perspektywa oraz produktom oszczędnościowym oferowanym za pośrednictwem banków (m. in. BZ WBK, Deutsche Bank).
54 proc. wzrosła wartość składki zebranej przez CU Życie w pierwszym półroczu 2008 r.
Mimo to zysk netto spółki spadł o jedną piątą, do 238 mln zł. Wpływ na to miały gorsze o 43 proc. wyniki z inwestycji (spadek do 81 mln zł) tej części portfela, w której ubezpieczyciel lokuje pieniądze klientów na własne ryzyko.