Skutki wejścia nowych graczy na rynek direct

Gracze wchodzący na polski rynek direct mogą podebrać kadry już funkcjonującym firmom

Publikacja: 22.03.2011 03:20

Praca w ubezpieczeniach direct

Praca w ubezpieczeniach direct

Foto: PhotoXpress

– Towarzystwa oferujące ubezpieczenia poprzez Internet i telefon będą miały problemy kadrowe. Wchodzący do Polski nowi gracze mogą im zabrać niektórych specjalistów. Ten problem na razie dotyczy głównie Liberty Direct – mówi osoba związana z rynkiem direct.

Polisy poprzez telefon i Internet, według na razie niepotwierdzonych informacji, chce w Polsce sprzedawać francuska Groupama.

Za rozwój biznesu tej firmy w naszym kraju ma być odpowiedzialny Robert Sokołowski, były dyrektor ds. operacyjnych Liberty Direct. Według informacji „Rz" już udało mu się zaangażować do budowy nowego projektu kilku ludzi z jego starej firmy. Od pewnego czasu mówi się też o wejściu na rynek innego francuskiego gracza, grupy MAAF.

Jednak firma Liberty Direct twierdzi, że nie odnotowała w ostatnim okresie zwiększonej rotacji pracowników. Obecnie ma ich blisko 300 (razem z call-center).

Także Link4 TU – lider tego rynku, który zatrudnia 500 osób (łącznie z call-center) – twierdzi, że nie zaobserwował takiego zjawiska.

Niektórzy przedstawiciele branży jednak przyznają, że nowi gracze mogą sprawić problemy. – Ludzi znających się na biznesie direct jest w Polsce niewielu. Jednak w naszej firmie na razie nie odczuwamy skutków prowadzonych procesów rekrutacyjnych – twierdzi Elżbieta Wójcik, szefowa Aviva Direct. Dla firmy pracuje ponad 200 osób.

Wejście nowych graczy na rynek jest jednak nie tylko zagrożeniem, ale i szansą. – Nowi gracze z pewnością będą chcieli zaistnieć w mediach. To powinno się pozytywnie  przełożyć na wzrost zaufania do tego modelu biznesowego, a więc i wzrost tempa sprzedaży polis. W tej chwili sięga ono około 30 proc. rok do roku – mówi Wójcik.

W ubiegłym roku wartość polskiego rynku direct, mierzona składką brutto, mogła sięgnąć 850 mln zł. 90 proc. przychodu dały ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Na pozostałe 10 proc. przypadają składki z polis NNW, assistance, turystycznych oraz mieszkaniowych. Według Liberty Direct w bieżącym roku rynek ten może być wart ponad 1 mld zł.

 

– Towarzystwa oferujące ubezpieczenia poprzez Internet i telefon będą miały problemy kadrowe. Wchodzący do Polski nowi gracze mogą im zabrać niektórych specjalistów. Ten problem na razie dotyczy głównie Liberty Direct – mówi osoba związana z rynkiem direct.

Polisy poprzez telefon i Internet, według na razie niepotwierdzonych informacji, chce w Polsce sprzedawać francuska Groupama.

Pozostało 82% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli